Walstreet.lv
Dave Landry - Četras stratēģijas uz Slīdošajiem Vidējiem (Moving Averages)
03.09.2004

Četras stratēģijas uz Slīdošajiem Vidējiem (Moving Averages)

David Landry

Tasīte ar osiņu

„Tasīte-ar-osiņu” ir tipisks apgrozījuma modelis, kas bieži ir lielo pacēlumu priekšgājējs. Tas veidojas, kad akcija krītot veido pamatni, bet pēc tam sāk augt, formējot „tasīti”. Pēc pacēluma akcija dreifē uz leju, veidojot modeļa „osiņu”. Pēc Viljama O’Neila domām, kurš šo modeli popularizēja, „tasītes-ar-osiņu” labākās kandidātes ir akcijas, kas jau sevi parādījušas „spēcīgā rallijā”.

Viens no veidiem kā izvērtēt „spēcīgu ralliju” ir 50 dienu caurmēra izmantošana. Kamēr akcija turas augstāk par 50 dienu caurmēru, var uzskatīt, ka tā atrodas augšupejošā starplaika trendā. Tāpēc „tasīte-ar-osiņu”, kura izveidojās uz vai augstāk par 50 dienu slīdošā vidējā robežu, pastiprina signālu.


Grafiks Nr. 1; „Tasīte-ar-osiņu”. Pievērsiet uzmanību tasītes formai uz vidējo 50 dienu robežas un vēlāk.

Paplašināšanās centri

Parasti parastā 50 dienu robeža daudziem finansu institūtiem un treideriem dod atbalsta punktus. Džefs Kupers (Jeff Cooper) apgalvoja, ka „akcija kaut kādu laiku tirdzniecībā atradīsies ar vērtību, kas ir tuva 50 dienu vērtībai, bet pēc tam bez brīdinājuma „sprādziens” vai nu uz augšu, vai nu uz leju. Šis „sprādziens” parasti ilgst vismaz dažas dienas ... ”. Viņa stratēģija meklē paplašināto diapazonu, kurš rodas akcijām, kuras tiek tirgotas ap 50 dienu vidējo robežu, bet pēc tam atver pozīciju tā paplašināšanās virzienā.


Grafiks Nr. 2; paplašināšanās centri. Ieejas pēc plašā diapazona kustībām uz 50 dienu vidējās robežas.

Svētais Grāls

Conors un Raschle grāmatā „Street Smarts” parāda, ka trenda tirgi bieži atveras pie MA vērtības pirms tirdzniecības atsākšanās. Ja Jūs par to aizdomāsieties, tad sapratīsiet, ka tam ir sava jēga. Pēc būtības ir nepieciešams atrast trenda tirgu ar augstu ADX, kur vienlaicīgi ir arī  slīdošo vidējo 20 dienu rādītāju atplūde. Šo modeli viņi pa jokam ir nosaukuši par „Svēto Grālu”.


Grafiks Nr. 3: „Svētais Grāls”. Modelis ir veidots uz spēcīga trenda atjaunošanu ar augstu ADX pēc atplūdes uz vidējo.

Gaismas atstarpes

Bieži tirdzniecībā tirgi notiek ap vidējo. Tiem ir nelieli pacēlumi (vai kritumi), bet pēc tam atgriežas pie vidējā. Tā ir zināma kā atgriešanās pie vidus (vidējā skaitļa). Veiksmes gadījumā tirgus izrausies brīvībā un trendā aizies tālu no vidējā. Ilglaicīgās sistēmas meklējumu laikā, kas seko trendam, es pamanīju, ka bieži pirms tādiem trendiem vai atrāvieniem no vidējā ir novērojams periods, vismaz divu dienu ilgs, ka samazināšanās (augšupejošiem trendiem) vai palielināšanās (trendiem, kas samazinās) nepieskarsies vidējam. Šādu atrāvienu virs un zem vidējā nosauca par „gaismas atstarpi”, jo Jūs redzat „gaišu” atstarpi starp cenu un vidējo. Sākotnējā sistēma 2/20-Day EMA Atraušanās Sistēma izmantoja divdesmit dienu eksponenciālo vidējo un tā ir aprakstīta tālāk shēmā Nr. 1. kā tikko tiek izpildīti nosacījumi ieejai, orderis par iepirkumu tiek izvietots virs pēdējo divu bāru maksimuma. Īslaicīgie darījumi ir pilnībā spoguļoti. Modelis ir parādīts grafikā Nr. 4.

Shēma Nr. 1: 2/20 EMA Atraušanās sistēma

Grafiks Nr. 4: February Comex Gold. Pievērsiet uzmanību kā 2/20 EMA Atrāvieni (vai „Gaismas Atstarpes”) pieprasa, lai tirgū tirdzniecība longiem notiktu virs divu dienu maksimuma, bet šortiem zem divu dienu maksimuma. Gadījumā, ja tirgus nevarēs pārvarēt šos punktus, tad darījumi nenotiks.

Tāpat kā citas sistēmas, kas seko trendam, arī Gaismas Atstarpes nes zaudējumus, ja tirdzniecība notiek mehāniski, jo tirgus trendā atrodas tikai 30 % no visa laika. Tomēr, kad tās tiek izmantotas apzināti kombinācijā ar kapitāla vadību un/vai ar papildus tehniskajiem indikatoriem (tas ir, ja pamattrends ir stiprs), tad tie var būt lietderīgs instruments. Bez tam Jūs, atkarībā no Jūsu tirdzniecības stila, varētu apskatīt dažādus izmantotos vidējos lielumus (tipus). Piemēram, īslaicīgie treideri var pielietot 10 periodu, bet ilgtermiņa investori – 50 periodu vai garākus vidējos.

Tad kāds veids ir labāks? Tas ir atkarīgs no katra indivīda vēlmēm un tirdzniecības stila. Izpētiet dažādus vidējo tipus. Pielāgojiet tās savai gaumei vai izveidojiet paši savas metodes.

Copyright: Dave Landry

Citas publikācijas
© 2004-2024 wallstreet.lv
e-mail: 
Pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz wallstreet.lv obligāta!
Top.LV