Analoģijas treidingā
Cenšoties attīstīt iemaņas jaunā jomā cilvēki bieži domā par analoģijām. Analoģijas var tikt izmantotas, lai apvienotu jauno un veco informāciju. Vadoties no analoģijām tiek izdarīts secinājums, ka gadījumā, ja divas vai vairākas lietas kaut kādā jomā ir līdzīgas, tad tās būs līdzīgas arī citās attiecībās. Pastāv ļoti cilvēcīga tendence apgūstot jaunas iemaņas izmantot jau agrāk apgūtās. Jaunu tēmu ir vieglāk apgūt, ja to sasaista ar jau izzināto. Tirdzniecība tirgos ir grūta nodarbošanās un to ir vieglāk apgūt, ja mēs to sasaistīsim ar pazīstamām tēmām. Tas nozīmē, ka treidingu mums būs vieglāk saprast, ja par tām domājot mēs pielietosim analoģijas.
Tirdzniecībai mēs iztēlojamies daudzas analoģijas: Treidings ir līdzīgs sportam; tehniskā analīze līdzinās mākslai; treideri ir līdzīgi intuitīviem zinātniekiem, vai arī tirdzniecība ir līdzīga sērfingam. Domāšana analoģijās palīdz izprast treidingu, taču ir svarīgi atcerēties, ka šis paņēmiens var tikt pielietots tikai kā pavadonis. Nesajauciet analoģijas ar jaunajiem faktiem, kurus Jūs cenšaties apgūt. Tirdzniecība lielā mērā var līdzināties kaut kādai darbībai, tomēr tā ir arī ļoti atšķirīga. Tāpēc tagad apskatīsim dažas vienkāršas treidinga analoģijas un novērtēsim kādas ir to līdzības un atšķirības.
Zinātne. Zinātnieks izstrādā hipotēzes par vispārējiem dabas likumiem, vāc informāciju un pārbauda šo hipotēžu likumības. Tāpat arī treideri izstrādā hipotēzes par tirgiem. Viņi mēģina izmērīt tirgus noskaņojumus, paredzēt to ko darīs tirgus un novērojot, kas pēc tam notiks, savas hipotēzes pārbauda darījumos. Bet zinātnieki veic pētījumus, lai atklātu pamatlikumus, kas atkārtojas. Zinātnieki mēģināja izpētīt tirgu, taču panākumi nebija lieli. Diemžēl tirgus ir haotisks un nejaušību pilns. Ir svarīgi to atcerēties. Tirgus nav tik prognozējams, kā to vēlētos zinātne, un tāpēc nav vērts izlikties, ka ir iespējams veikt daudzas precīzas prognozes. Necīnieties par prognozējamību. Pieņemiet to, ka tirgus nav prognozējams.
Sports. Treidings daudzējādā ziņā ir līdzīgs sportam. Profesionālie sportisti tiek atalgoti par to, ka īpaši labi ir attīstījuši savas spējas. Arī tirdzniecībā ir nepieciešamas labi attīstītas prasmes. Treideris, kad ierauga iespējas, arī trennējas gatavojoties tirgus „spēlēm”. Tirdzniecība daudz kur līdzinās sportam, tomēr tā pieprasa pārzināt tirdzniecības metodes. Un salīdzinājumā ar prognozēm par to, ko varētu izdarīt cita komanda vai pretinieks, tirgus ir daudz neprognozējamāks.
Aktieris. Mākslu bieži ir grūti saprast. Vai Jūs kaut reizi esat baudījuši mūsdienu mākslu? To kas to padara par mākslu, saskatīt ir grūti. Bet tā tomēr pastāv. Viss tas ir konteksta jautājums. Grafika modeļu novērošana, kas norāda uz tirdzniecības iespēju, arī ir māksla. Novērtējot grafiku pareizajā kontekstā var ieraudzīt un izjust darbības modeli, kas var novest pie liela atalgojuma. Tomēr treidings īsti nav māksla. Ir lietderīgi, ja treideriem piemīt arī kāda mākslinieciska rakstura īpašība, tomēr viņam tirgus interpretācijās ir jābūt precīzam, vai arī viņš negūs peļņu.
Biznesmenis. Daudzi treideri uzskata, ka par tirdzniecību ir jārunā kā par biznesu. Biznesmeņi, kad runa iet par plānošanu, par aprīkojumu vai preču pārdošanu, ir ļoti punktuāli. Tomēr viņiem parasti ir vai nu laba ideja, vai nu tas, kas ir nepieciešams publikai. Pieprasījums un piedāvājums tirgū tomēr ir nedaudz sarežģītāka lieta. Treidingā ir svarīgi atcerēties, ka reizēm pieprasījuma un piedāvājuma fundamentālajiem spēkiem ir maz kopīga ar cenu kustību.
Analoģijas var būt noderīgas mēģinot izprast tirdzniecību, tomēr atcerieties, ka antoloģija ir tikai analoģija. Jums var likties, ka treidings ir līdzīgs tādām darbībām, kuras Jūs jau pārzināt, tomēr tas var būt arī ļoti atšķirīgs.
www.innerworth.com |