| robertinijo
 Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 02.08.2015 17:08 |
Tik tiešām par mazlikvīdajiem grūti teikt. Var ,protams,RKB1R , bet īpaši viņiem nepieveeršu uzmanību, jo dividenžu politikas nav ( kaut 1 centu, lai izmaksā ;) ) . |
bigbrother Pievienots: 09.02.2005 Ziņojumi: 1499 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 02.08.2015 19:25 |
Par RKB - šķiet, ka sapulcē 2015. budžetu izziņoja, bet kuriem ir interese - dodiet ziņu nosūtīšu. |
bigbrother Pievienots: 09.02.2005 Ziņojumi: 1499 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 02.08.2015 19:28 |
Man arī būtu interese ko uzzināt par Vef vai RER, no lielajiem - GRD, VSS. |
Lauvinsh
 Pievienots: 15.05.2006 Ziņojumi: 2846 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 03.08.2015 10:43 |
Par lielajiem piekritīšu - GRD un VSS būtu no tiem interesantākajiem. Protams, PR klasiku SAF un OLF arī nenāk par skādi paklausīties |
VanK
 Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 1394 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 03.08.2015 13:00 |
Abus apsēkoltājus varētu (SCM1R un KCM1R). Un tad vēl VSS, GRD, OLF. RKB un LB arī varētu pagrillēt! |
ppgroup Pievienots: 19.03.2015 Ziņojumi: 26 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 03.08.2015 13:24 |
Arī interesē apseklotāji, vairāk Kurzemes |
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 03.08.2015 20:12 |
Bišku apdomājos.... Un, principā vienalga kuru uzņēmumu aicina, galvenais, lai uzņēmuma pārstāvis pastāsta "pēc viņa domām, bez liekiem bla bla bla...", "Kāpēc man būtu jāiegādājas konkrētā uzņēmuma akcijas?". Palielinās apgrozījumu, samazinās izmaksas, būs megapeļņa (kuru izmaksās dividendēs, investēs attīstībā, aizdos akcionāriem) utt. Galvenais, lai valdes/padomes pārstāvis mēģina iejusties akcionāra ādā... Lūk šī momenta līdz šim ir pietrūcis. Uzņēmuma pārstāvim ir jāuzdod tikai viens, bet pietiekami konkrēts jautājums: "Kāpēc būtu jāpērk Jūsu uzņēmuma akcijas?" Un visssss... Imho |
swordfish Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 6390 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 05.08.2015 20:18 |
Kreici: iedomājos sevi valdes locekļa vietā un aizdomājos, Jānis nopērk no Jura akcijas, tad tās pārdod Pēterim, Pēteris pārdod Koļam, tad atnāk Andris un diezgan agresīvi pajautā man - kāpēc jāpērk no Koļas akcijas? Hmmm.... 
|
martin
 Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4671 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 06.08.2015 08:43 |
Piekrītu Kreicim. Tas tiešām ir vienīgais jautājums. Ar to būtu vienmēr jāsāk un jābeidz. Swordfish. Tādus valdes locekļus akcionāriem jāatlaiž. Kā var būt, ka akcionāri ir ievēlējuši padomi un tā valdi, bet kautkādas valdes loceklis nemāk pateikt, kapēc uzņēmums ir pats labākais uj tais kļus tikai labāks??? Tādus valdes locekļus akcionāriem nevajadzētu ņemt darbā savā uzņēmumā.
|
Ārnijs Pievienots: 01.07.2009 Ziņojumi: 63 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 06.08.2015 17:18 |
Es piekrītu swordfish. Es arī īsti nesaprotu, kāda būtu nepieciešamība uzņēmuma pārstāvim mēģināt radīt interesi pirkt uzņēmuma akcijas. Manuprāt šādai interesei, radīt vēlmi pirkt akcijas, vajadzētu būt brokeriem vai biržai. Jā, pārstāvim, valdes loceklim, PR, marketinga, vai citam prezentēt protošam darbiniekam vajadzētu prast pastāstīt par uzņēmumu saistoši un detaļās. GRD, VSS, BAL, GRZ, LTT, RER, RKB, KCM, SCM, RRR, VEF. un var arī kādu no Igaunijas vai Lietuvas.
|
Zippo Pievienots: 21.09.2005 Ziņojumi: 374 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 06.08.2015 18:26 |
Akciju cena dinamika biržā ir jāatspogulo GP. Tas pa lielam ir viens no, ja ne viens no galvenajiem uzņēmuma vadības darbības rezultatīvajiem rādītājiem. Ja akciju cena aug-vadība darbojas veiksmīgi, akciju cena sarūk- neveiksmīgi pēc investoru domām. Cita lieta ka LV var būt tikai daži uzņēmumi domā šādā kategorijās kā OLF var būt SAF. Pārējiem ir nospļauties, jo viņiem ir noteicošais vairākums, cik vajag viņi var izņemt līdzekļus no uzņēmuma ar pavisam citām metodēm, nekā pelnīšana un dividenžu maksāšana, jeb uzņēmuma vērtības celšana. Un tā kā uzraudzības pār šiem uzņēmumiem nav vispār un , ja kādam/iem ir noteicošais vairākums, tad sapucēm un akcionāriem nav nekādas jēgas, jo jebkurš jautājums tiks pieņemts ar balsu vairākumu. Pie kam lielu. FKTK ir ieņēmis pozu: soldat spit, služba idjot un jūtas vienkārši lieliski. Sausais atlikums no šīs situācijas ir , ka kapitāla piesaiste uzņēmumiem caur biržu, kad tie emitē savas akcijas un investori tās izpērk ir sačakarēts pašos pamatos. Jo nu jau katrs saprot, ka kapitāls , ko būsi šādi investējis nav pasargāts, ka to bezpardonna izlaupa, piesavinās u.t.t. Pie kam atklāti un nesodīti. LV to drīkst, uzraudzības institūcijas uzskata , ka viņi valdes darbā nu nekādi iejaukties nevar un nedrīkst, bet saskaņoti darbojošos akcionāru, kas tādējādi ir ieguvuši dominējošo ietekmi, tikmēr kamēr viņi nav paši pieteikušies FKTK darbiniekiem ( tādējādi iztraucējot tos no saldā pēcpusdienas snauda) nav un nevar būt principā. PRINCIPĀ. NAV UN VISS. Un netraucējiet te snaust darba vietā ar savām žēlabām. Kaķa lāsti debesīs nekāpj!!
|
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 06.08.2015 18:39 |
Zippo labi un pietiekami smalki uzrakstīja, kapēc būtu OBLIGĀTI jāuzdod šāds jautājums! Un atslēga šeit ir "PUBLISKA" akciju sabiedrība, kura kotējas biržā! Savu bullšitu u.c. bla bla bla viņi var stāstīt "slēgtajās" akciju sabiedrībās akcionāriem!!! P.S. Protams tur var būt dažādi citi smalki un ne tik smalki jautājumi, taču kopējai domai ir jābūt tieši šādai! Nu gandrīz šādai!!! Vajadzētu reprezentēt uznēmumu gandrīz kā IPO brīdī, kad piesaista kapitālu, nu jā... vienīgi šie uzņēmumi nav izgājuši normālu IPO un tapēc tas nav "asinīs"... labāk ir taisīt "rebes" nevis attīstīt un kādreiz pārdot uzņemumu par Ļoti LIELU naudu... I pēc būtības, ja Tu nes kaut kādu bulšitu, kāda velna pēc man būtu japērk kaut viena tāda akcija? Labāk es to naudu baznīcai noziedoju... aij laikam es arī izplūdu nelielā bull... Bet nu jā palieku pie sava IMHO!!! |
Hermanis Pievienots: 27.08.2005 Ziņojumi: 5563 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 10.08.2015 10:18 |
Drīzāk būtu jāuzdod jautājums nevis KĀPĒC jāpērk (teir skaidrs, vēlme pelnīt ar saviem brīviem līdzekļiem, vai vismaz tos saglabāt nākotnei to pašreizējā vērtībā), bet gan KĀ uzņēmums apmierina un turpmāk apmierinās akcionāra vēlmi pelnīt vai saglabāt savu ieguldīto kapitālu. Vai tā ir stabila dividenžu izmaksu politika (piemēram fords), vai arī akcijas vai uzņēmuma vērtības (cenas) pieaugums, (piemēram feisbuks). |
martin
 Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4671 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 10.08.2015 10:38 |
Vēl var pajautāta: Vai jūs pērkat uņēmuma akcijas kurā strādājiet un kapēc pērkat vai nepērkat.
|
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 10.08.2015 11:18 |
Hermanis, šāds arī bija mans jautājums - "Kāpēc man būtu jāiegādājas konkrētā uzņēmuma akcijas?".
Bet nu tik sīkas nianses nav būtiskas.... Nu vienīgais par to Balzamiko, nu skaidrs, ka tur valde nav vainīga, ka lielais akcionārs aizdod sev naudu, tapēc tādas balzamikas valdes nav ko aicināt! Bet pārējiem uz priekšu, lai tie "augstākās raudzes" menedžeri paskatās uz savu uzņēmumu tā teikt "no malas". |
bigbrother Pievienots: 09.02.2005 Ziņojumi: 1499 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 09:30 |
FKTK virza grozījumus likumā, kas noteiktu kontroles slieksni 30%, nevis kā tagad 50% no pamatkapitāla. Iebilst Komercbanku asociācija un Nasdaq OMX Riga. Acīmredzot biržu apmierina esošais stāvoklis, kad biržas dienas apgrozījums atbilst lauku veikala apgrozījumam. Kāda jēga no skaisti iekārtota veikala, ja pārdodamās preces ir sabojājušās |
Lauvinsh
 Pievienots: 15.05.2006 Ziņojumi: 2846 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 09:41 |
Es teiktu, ka tas ir šāviens kājā no OMX Nasdaq puses! Kaut ko tādu negaidīju! |
martin
 Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4671 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 09:46 |
Interesanti būtu dzirdēt, kā viņi to komentē. Laikam baidās, ka varētu no biržas aiziet vēl daži "kvalitatīvi" uzņēmumi un viņiem būs grūtāk pamatot sava darba nepieciešamību, biržas budzēts ar katatru aizgājēju samazinās.
|
martin
 Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4671 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 09:51 |
Lielāks svars gan būtu tam, ko domā nevis birža, bet gan investoru asociācija. Kuram gan intresē, ko domā veikala pārdevēja? Piegādātāju un pircēju intreses gan vienmēr nedrīkst ignorēt - kapitālisma izdzīvošanas galvenais likums. p.s. Jā, starp citu, galvenajam akciju asinsrites orgānam - investoru asociācijai - kāds kautko ir jautājis? Hermani....???
|
bigbrother Pievienots: 09.02.2005 Ziņojumi: 1499 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 09:53 |
Citāts: Birža uzskata, ka obligātā akciju atpirkšanas sliekšņa samazināšanai no 50 uz 30 procentiem Latvijas tirgus apstākļos būtu vairāk negatīva nekā pozitīva ietekme. Šādas izmaiņas tikai daļēji risinātu problēmas atsevišķos Biržā kotētos uzņēmumos, kuros mazākuma akcionāru intereses netiek ievērotas. Atsevišķu akcionāru faktiskā kontrole uzņēmumā būtu jāpierāda, izmantojot arī citus likumiskos un tiesiskos instrumentus. Bet visam pamatā ir tas, ka gadījumā, ja no biržas aizies kāds uzņēmums, tad samazināsies biržas ieņēmumi.
|
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 11:06 |
Nevajag no viena grāvja otra krist t.i. no 50 līdz 30 baigi lielais lēciens! Ja ir piemēram 49% tad 19% noliet praktiski nav iespējams, un kas notiks ar fiškas cenu? Ja atceramies "leģendaro" dragonfly nepilno 10% lējienu DPK?! Cena tika iedzīta pazemē! Bet nu teiksim noteikt kaut kādu "pārejas periodu" jeb prātīgi samazinot gadā kaut vai par 1% šo slieksni - ir daudz reālāks variants! IMHO |
maxxtro
 Pievienots: 11.07.2005 Ziņojumi: 7226 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 12:05 |
Pie mums neviss birza, bet Tallinas un Viljnjas birzu filiale, OTCBB |
Hermanis Pievienots: 27.08.2005 Ziņojumi: 5563 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 14:39 |
Emu šai lietā nedaudz iekšā. Savu viedokli aizsūtījām. |
L1_wst Pievienots: 29.03.2014 Ziņojumi: 380 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 11.08.2015 15:43 |
Mums ir ievērojams AS skaits kuros galvenais akcionārs iegūstot 49% caur AS sabiedrību darbojas savās interesēs. Investēšana šādos uzņēmumos kļuva kā sportlato, lielais akcionārs ieceļ padome, padome ieceļ valdi un tad caur savstarpējiem darījumiem par "tirgus" cenu tiek pumpēta nauda ārā no publiskās akciju sabiedrības, vai caur aizdevumiem pub.AS sabiedrība ar labo bilanci ieķīlā savus aktīvus un naudas līdzekļus lielais akcionārs pārpumpē sev, mazakumakcionāri paliek bešā. Arī jautājumus par dividendēm ar 49%, pat ar 40% lielais izlems tā kā viņam vajag. Citās valstīs piemēram ir obligāti izmaksājamas dividendes minimālais lielums, ja AS ir peļņa Latvijā nekā tāda vispār nav. Samazinot liela akcionāra ietekmi zem 30%, tas aizsargās mazakumakcionāru intereses, jo nevarēs lielais akcionārs bez mahinācijām vairs iecelt viens pats padomi, arī bloķēt jautājumu par dividendēm. Visi to labi saprot un ir pilnīgi nesarotāma Fondu biržas un Komercbanku asociācijas pozīcija. Tieši lielo akcionāru darbības rezultātā uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt Rīgā FB kotējamas normālas AS. |
maxxtro
 Pievienots: 11.07.2005 Ziņojumi: 7226 | Re: Latvijas akciju tirgus - vispārējie jautājumi 12.08.2015 12:29 |
Бирже-20. Гунтарс Кокоревич: «У нас просто фиговый менталитет»http://www.naudaslietas.lv/2015/08/kokorevics
|
|