| Mārelis Pievienots: 27.06.2011 Ziņojumi: 6 | KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 27.06.2011 17:20 |
Atvainojos, ka krievu valodā vienkārši iekopēju tekstu no portāla naudaslietas.lv, kur griezos ar šo jautājumu un man ieteica griezties wallstreet.lv
Начал интересоватся биржеей и хочу в будущем инвестировать свои лишние средства а акции (на долгий срок не трейдинг)Но пока я в этом деле полный чайникю Хочу попросить профанов помоч разяснить. Короче просматривал годовые отчеты и написал тут главные статистики 3 компаний на конец 2010 года. Речь идет о компаниях ГРИНДЕКС, ЛК и ЛМ Так вот капитализация этих эмитентов составляет 90,7 миль 113,8 миль и 35,7 ЕВРО соответственно. большая разница меня удивляет потому что ЛМ по обороту крупнее обоих а активы по сравнению с гриндексом вообще не сравнить (273 против 92 миль) Вроде бизнес крупнее ну почему Гриндекс в три раза дороже? Я понимаю что тенденции показывают что гриндекс на коне а ЛМ в убытках но разница уж очень крупная при том что У ЛК тоже крупные убытки но капитализация так крупно не страдант как у ЛМ. Да и у В-НАФТА убытки и оборот всего 75 а капиталтизация 208 Миль. Надеюсь поняли суть вопроса, за дилетантство извините (знаю про EPS P/E прочее) но интересует как так получается что компания с таким оборотом и активами такая дешевая. |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4661 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 27.06.2011 19:33 |
Manuprāt, pie vainas nākotnes perspektīvas un peļņas izaugsmes iespēju ātrums. Bet tas, ka lēts tas LME arī fakts. Galējības un neloģiskumi, nepropprcionalitātes un apsurdi ir biržas ikdiena - uz to arī pelnam / zaudējam.
|
Mārelis Pievienots: 27.06.2011 Ziņojumi: 6 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 27.06.2011 20:30 |
Tas ka LM salīdzinājumā ir tik lēts ar GRINDEX tas mani nemaz tik ļoti neizbrīna, jo GrRINDEX potenciāls ir ļoti liels, vairāk mani izbrīna LK augstā akciju cena, pie tik drausmīgas stuācijas uzņēmumā. Kādi tam varētu būt iemesli, vai varbūt esmu palaidis ko garām un LK cena ir objektīva? |
gawrx Pievienots: 30.11.2010 Ziņojumi: 219 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 28.06.2011 11:02 |
Derētu uzdot jautājumu cik tad īsti LK ir apakšuzņēmumu? Varbūt tie arī apēda naudiņu ar ieprīekšējās valdes līdzdalību!!!
Vēsturiski skatoties uz cenu, es domāju ka cena īpaši nemainīsies, uz leju jau nu noteikti, būs varbūt kādi mīnus padsmit % i vsjo. Kautgan šitais viss dlja menja sāk atgādinā kautko līdzīgu SAF, kaut gan VN uzreiz stāv blakus.
Lai nu kā, investori būs uzmanīgāki, cenu izmaiņai. |
Charles Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2258 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 28.06.2011 13:49 |
LK, protams, ir grūts gadījums. No vienas puses, potenciāls ir ļoti labs - savulaik tika reportēta arī ap 50M USD peļņa gadā (ja neko nejaucu - palabojiet, bet slinkums tagad meklēt). Plus atjaunotā flote. No otras puses - akcionāru strīdi un kad un ar ko tie beigsies, nav skaidrs.
Manuprāt, ja izdotos atrisināt akcionāru strīdus un vadību pārņemtu normāli saimnieki, tad patreizējā cena šķistu maza nevis liela. |
maxxtro
Pievienots: 11.07.2005 Ziņojumi: 7162 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 13:33 |
Dazreiz mekleet logiku birzaa it iipashi muusu birzaa ir nelogiski un bezjedziigi. Visas runas par kapitalizaciju un t.talaak neko nedos. Pat leishi seit uzdoda jautajumus par sho.
Piemers Q1 RKB strada ar zaudejumiem, cena shobriid 0.344
DPK strada ar peljnju, cena 0.262 |
Mārelis Pievienots: 27.06.2011 Ziņojumi: 6 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 15:08 |
Vienkārši ja iedomāsimies ka mums ir brīvie naudas līdzekļi piemēram -100 miljoni. Ir iespēja nopirkt grindeksu par 90 milj, kuģniecību par 113 vispār neizdotos nopirkt, bet Liep. Metalurgs maksā nieka 34 miljoni ar visu savu gigantisko latvijas mērogam apgrozījumu (neskatoties ar problēmām būvnioecības nozarē). Jā pagaidām viņa rentabilitāte (jeb nerentabilitāte) var vēlēties būt labāka, bet nu tomēr. Skatoties no šī skatpunkta LM sķiet makan pievilcīgs, bet mana 0 pieredze liek šaubīties vai tur nav kādi pazemes ūdeņi, kas varētu būt par iemeslu šādam LM novērtējumam no akcionāru puses, varbūt mans skatījums vispār ir galīgi greizs.Es ņemu vērā to ka aktīvi LM ir 270 milj (nosacīti bet jebkurā gadījumā nav mazi). Liels uzņemējs var pārpirkt akcijas nopārdot neaktīvos pamatlīdzekļus, un strādāt tikai ar aktīvajiem, peļņu nesošajiem, jo tirgus nav jāmeklē (apgrozījums rāda ka ar noietu viss ir kārtībā, par iegūto naudu var dzēst daļu no 146 milj lielā kredīta un dzīvo štokos. laid publiskajā apgrozība akcijas no jauna, ieguldi un attīsties. Protams viss nav tik viegli bet pamata shēma tā pilnīgi varētu būt. |
Charles Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2258 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 15:31 |
Kuģniecība esošajās cenās ir ap 80M LVL. |
maxxtro
Pievienots: 11.07.2005 Ziņojumi: 7162 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 15:35 |
Kugniecibas paris kugju maksa tos 80 mio, bet viniem tadu ap 20 |
Charles Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2258 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 15:39 |
Nepateikšu par LM, lai gan tas varētu attiekties arī uz viņiem, bet daudzu mūsu biržas uzņēmumu nelaime ir tā, ka biržā tie nokļuvuši privatizācijas rezultātā nevis pēc brīvas gribas un to kontrolpaketes turētāji labprāt vispār tiktu prom no biržas. Attiecīgi, attieksme pret mazajiem akcionāriem ir nekāda, dividendes neviens maksāt negrib utt. Piemēram, tas pats LM rekonstrukciju varēja taisīt kapitālu piesaistot tirgū nevis par aizņemtiem līdzekļiem. Taču tādā gadījumā Zaharjinam un co būtu jādalās ar varu uzņēmumā, bet viņam to negribas. |
Mārelis Pievienots: 27.06.2011 Ziņojumi: 6 | Re: KOMPĀNIJAS TIRGUS KAPITALIZACIJA 29.06.2011 16:17 |
Jā kuģniecības aktīvi mērojami vairāk kā 500 milj eiro apmērātaču kāda jēga no tiem ja tie nenes ne apgrozījumu ne peļņu, tātad konkurenti arvien izspiež LK no tirgus (tas protams pēc manām subjektīvām domām). It kā skaitīju (emitēto akciju skaits X akciju cena) sanāca ap 113 milj eiro. Kaut kā gribas atdalīties no pārējiem ar ko diskutēju un tomēr uzskatu ka apgrozījuma pieaugums ir savā ziņā vērtīgāks rādītājs nekā lielākā daļa uzskata. Aktivu vērtība vispār ir tāds nosacīts rādītājs, jo katram tur ir sava politika uz amortizācijas uzskaitās katrā uzņēmumā pa savam, neesmu pētījis bet varbūt tie kuģi vispār jau sen neatbilst mūsdienu kravu pārvadājumu prasībām un aktīvi objektīvi nemaz nav pusmiljarda vērtībā, pie tam charles tavs apgalvojums par to īpašnieku un prieksēdētaju attieksme nevieš uzticību finanšu pārskatu objektivitātei. |
|