| leduslacis Pievienots: 27.02.2006 Ziņojumi: 12 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 21.03.2006 14:01 |
FilGud, iespējams VNF nav priekš manis - kaut kā slikti gulēju to iepircis par Ls2;-) |
Just Trader Pievienots: 11.12.2005 Ziņojumi: 423 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 26.03.2006 10:42 |
http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=13997875 |
Yzerman
Pievienots: 06.01.2005 Ziņojumi: 2191 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 28.03.2006 17:13 |
http://www.delfi.lv/news/world/other/article.php?id=14023585 |
Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 04.04.2006 01:20 |
Jaunā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķinu metodika, kas paredz 20 līdz 25% sadārdzinājumu, līdz katastrofai varētu novest visu Latvijas tranzīta koridoru un biznesu, jo kravu īpašnieki šādu sadārdzinājumu nevarēšot pieņemt un Latviju vienkārši apies. |
Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.04.2006 01:15 |
Smags lēmums tranzītam Neskatoties uz transporta nozares uzņēmumu iebildumiem un bažām par Latvijas tranzīta koridora konkurētspējas iedragāšanu, regulators ir noteicis krietni lielāku maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu nekā līdz šim. |
Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.04.2006 01:19 |
Noteiktā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras maksa pārvadājumiem 2006./2007.gada vilcienu kustības grafika periodā stāsies spēkā šā gada 28.maijā.
LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas (LTBA) aprēķiniem jaunā maksa būs par 22-25% lielāka, salīdzinot ar iepriekšējo periodu.
Pēc LTBA biedru aprēķiniem, maksa par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu paaugstinās vidēji par 10-15% šim gadam jau apstiprinātos dzelzceļa pārvadājumu tarifus.
Pēc asociācijas biedru domām, nav pieļaujams paaugstināt tarifus gada vidū, jo starptautiskie kravu pārvadājumu līgumi noslēgti visam 2006.gadam un to izmaiņas var veicināt krasu kravu pārvadājumu cauri Latvijas ostām kritumu, kas negatīvi ietekmēs tranzīta un ostu biznesu |
Charles Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2256 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.04.2006 09:37 |
Rīga, 13.apr., LETA. Vienīgais palikušais pretendents uz AS "Ventspils nafta" (VN) valsts kapitāla daļu pārdošanas konsultanta vietu - AS "Parex banka" kopīgi ar AS "IBS Suprema" - piedāvā noteikt pārdošanas cenas koridoru, šodien raksta laikraksts "Diena", atsaucoties uz kompetentu avotu.
Tam un arī pārjaunojuma līguma izmaiņām varētu piekrist lielākais VN akcionārs - AS "Latvijas Naftas tranzīts" (LNT).
Kā informē laikraksts, Privatizācijas aģentūra (PA) jau pērn jūlijā nosūtīja LNT līguma grozījumu projektu, piedāvājot atcelt visus ierobežojumus VN valsts akciju daļas pārdošanai. Pretējā gadījumā LNT teorētiski var iegūt kontrolpaketi, tādējādi samazinot iespējamo pārējās valsts daļas pārdošanas cenu.
LNT valdes loceklis Vladimirs Solomatins "Dienai" uzsvēra, ka nav saņēmis no PA priekšlikumus, līdz ar to akcionāri nav lēmuši par pārjaunojuma līguma izmaiņām.
Kā raksta "Diena", PA izveidotā iepirkumu komisija izvērtē arī otru pretendentu - AS "Hansabanka". Kaut gan oficiāli lēmums par labu "Parex bankai" un "IBS Suprema" nav pieņemts, kā "Dienai" apstiprināja premjers Aigars Kalvītis (TP), nu jau bijušais ekonomikas ministrs Krišjānis Kariņš (JL) pirms gandrīz sešām nedēļām valdību informēja, ka viens pretendents atteicies grūto sarunu - arī līguma ar LNT dēļ.
"Hansabanka" to laikrakstam apstiprināja oficiāli, taču sīkākus komentārus pagaidām sniegt atteicās. Kompetents avots to skaidroja ar nostāju, kas paredz, ka neveiksmīgas izsoles gadījumā konsultantam jāatpērk neizpirktā akciju daļa par valdības noteikto minimālo pārdošanas cenu - 1,81 latu par akciju. To, ka šāda ir valdības pozīcija, apstiprināja arī premjers.
Kā informē laikraksts, "Parex banka" un "IBS Suprema" piedāvā cenu koridora maksimālo slieksni noteikt pēc tā saucamā "roadshow" - prezentācijas investoriem dažādās valstīs, kas pēc būtības jau ir pārdošana. Cenu apgabalu pamatā nosaka pēc kompānijas vērtības, taču pieprasījums arī ir labs kritērijs, "Dienai" skaidroja Rīgas Fondu biržas valdes priekšsēdētājas vietnieks Indars Aščuks.
Solomatins uzsvēra, ka koridora noteikšana vai nenoteikšana ir pārdevēja - valsts - lēmums. Viņš noliedza, ka būtu notikušas sarunas ar "Parex banku" un "IBS Suprema", piebilstot, ka tiksies pēc tam, kad oficiāli izvēlēsies konsultantu.
PA, visticamāk, šodien pēc valdības uzdevuma iesniegs Ekonomikas ministrijā ziņojumu par sarunām ar abiem pretendentiem. Jaunais ekonomikas ministrs Aigars Štokenbergs (TP) "Dienai" pieļāva iespēju, ka valdība to, visdrīzākais, skatīs maija sākumā, kad viņš atgriezīsies ikdienas darbā. Premjers uzsvēra - ja PA nebūs vienojusies ar konsultantiem, valdība lems par tālāko rīcību.
Kā skaidro "Diena", cenu koridora principa īstenošana nozīmē, ka potenciālie izsoles dalībnieki piedāvā par akcijām maksāt tādu cenu, kas ir koridora ietvaros. Uzvarētājs ir tas, kurš piedāvā maksimālo cenu. Tā ir pasaules prakse, kas pasargā pircējus no pārmaksāšanas.
Patlaban VN akcionāri ir LNT - 48,89% akciju, valsts - 38,62%, kā arī pārējie akcionāri - 12,49%. LETACopyright © LETA |
kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.04.2006 10:57 |
Как стало известно "ББ", латвийские миллионеры Владимир Комогорцев и Юрий Шабашов продали свою компанию Vudisona terminals — одну из старейших в Латвии. Нефтепродуктовый терминал на улице Твайка перешел в собственность совместного латвийско-эстонского предприятия Trest Oil Co. Как говорит бывший владелец Vudisona terminals г-н Комогорцев, причин у такого поступка несколько. Во-первых, постоянное увеличение транзитных ставок, вспомнить хотя бы недавний рост в Латвии тарифов на железнодорожные перевозки. А во-вторых, и это прямое следствие из первого, все больше российских нефтяников отказываются переваливать грузы через Латвию. Ссылаясь на слишком высокие тарифы или то, что "мы не проходим по логистике". Договариваться с ними становится все труднее. |
kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 15.04.2006 11:41 |
Presa jau raksta par koridoru 1.81---------- 1.96(maksimala cena) |
kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 18.04.2006 09:16 |
И вот Латвии светит перекрытие второй "трубы", по которой пока исправно перекачивается солярка из Полоцка в Вентспилс на терминал компании Ventbunkers. По словам г-на Калюжного, плохие отношения между Латвией и Россией могут привести к закрытию нефтепродуктопровода уже во второй половине нынешнего года. Поток дизеля будет переориентирован на российские порты, главным образом на Высоцк (Ленинградская область). |
pessimist Pievienots: 11.01.2006 Ziņojumi: 201 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 18.04.2006 09:25 |
Перспектива у Вентспилса такая--выкопть все труби и отправить в Лиепаю ( из лекции Калюжного в БРИ) |
kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 18.04.2006 09:25 |
О связи цены VN и политической карьеры Лембергса
Студенты Балтийского Русского института, прослушавшие на днях лекцию посла России в Латвии Виктора Калюжного о проблемах энергетики, должны были прийти к выводу, что продажа госпакета акций Ventspils nafta — занятие утопическое. Во всяком случае, до тех пор, пока не изменится отношение Латвии к России на высоком политическом уровне.
Господин Калюжный напомнил студентам, что доведенная до причалов российского Приморска Балтийская трубопроводная система имеет пропускную способность 62 млн. тонн нефти. Что в несколько раз больше, чем возможности ныне простаивающего нефтепровода Latrostrans, входящего в холдинг VN. "Перспектива у Вентспилса такая: выкопать все свои трубы и отправить их в Лиепаю (очевидно, на Liepājas metalurgs. — К.К.) на переплавку", — дал совет посол России.
Вместе с тем, отвечая позже на вопрос представителя Вентспилса о перспективах порта этого города, Виктор Калюжный сказал: "Три незамерзающих порта Латвии в совокупности могли бы стать для восточного товаропотока вторым Роттердамом. Если трезвомыслящие политики и прагматики, вроде вашего мэра, когда-нибудь возглавят государство, то перспективы у порта вашего города будут".
Таким образом, можно сделать вывод, что финансовый успех совместной затеи Parex banka и IBS Suprema зависит от того, станет или нет премьер-министром мэр Вентспилса Айвар Лембергс. |
007 Pievienots: 01.11.2005 Ziņojumi: 202 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 18.04.2006 12:37 |
Neskatoties uz visām Jūsu negatīvajām ziņām, par šo fišku ir viena no lielākām interesēm. Kāpēc??? |
Fixi Pievienots: 13.06.2005 Ziņojumi: 832 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 18.04.2006 12:59 |
Arī kaimiņvalstij ir interese, kaut vai sūtot gudrus lektorus ar ieteikumiem valdībai, draudiem izsusināt otru trubu un visbeidzot norādēm nodot metalu LM.
Tāda ir politika ar visām robežvalstīm - iegūt stratēģiskus objektus par sviestmaizi.
Ar Lembergu tas būs grūtāk - Tā kā pa Baltijas jūru nevar izvilkt Naftas trubu, tad nāksies vien to no Primorskas pārvadāt ar VN (LSC) 1/2 tankeriem un tādējādi puse no "piķa" vienalga nonāks VN. |
wild_cat Pievienots: 20.11.2005 Ziņojumi: 25 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 19.04.2006 01:43 |
Кимм привел очень интересную цитату! Следует отметить, вся ее прелесть состоит в экспрессивном высказывании г-на Калюжного, что не характерно для политика, и это наводит на размышления. Политики никогда ничего прямо не говорят, а если уж позволяют такие высказывания, значит им это выгодно, и следует читать их из соображений "зачем им это надо?", т.е. наоборот.
1) Россия планомерно подсаживает Европу на энергетическую иглу, тем самым получая возможность активно влиять на нее. В ближайшее время Россия намерена усилить энергозависимость от себя Японии и Китая. Влиять на соседей не ракетами, а краном с топливом -- стратегическая задача России.
2) Терминал под Питером это круто, но этого мало, т.к. серьёзный бизнес должен иметь несколько дублирующих вариантов транзита на случай непредвиденных ситуаций, да и вообще для увеличения потока. Россия очень заинтересована в "запасном" незамерзающем Вентспилсе.
3) Если бы это было не так, г-н Калюжный не упомянул бы о возможном процветании Вентпилса (читай возобновлении нефтяного транзита) при возможном премьерстве г-на Лембергса -- Росссия просто забыла бы о существовании нефтепровода Latrostrans.
4) Теперь, когда стратегические цели ясны, можем обратить внимание на ресурсы для достижения этих целей. У России сейчас нефтедолларов, как у "дурака фантиков" и при необходимости "волосатая рука Москвы" может проплатить любое правительство, в том числе и "...Если трезвомыслящие политики и прагматики, вроде вашего мэра, когда-нибудь возглавят государство, то перспективы у порта вашего города будут..."
Вот такие мысли... |
kokons Pievienots: 15.02.2006 Ziņojumi: 101 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 19.04.2006 09:06 |
vot, man ar šitais iekrita, ko vienmēr tie krievi var to Ventspili gānīt? nu sausa truba, aizrūsējusi - nu Dievs, ar viņu! bet nē katru reizi tā ir uz mēles. tiesa gan bieži vien tā ir atbilde uz mūsu puses jautājumu.... jebkurā gadījumā, šobrīd arī bez trubas Ventspils ir spēcīgs uzņēmums, bet ja vēl trubu parautu vaļā.....mmmmmmmmmmmmmmmm |
yoPCix
Pievienots: 18.12.2004 Ziņojumi: 1299 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 19.04.2006 09:10 |
Ļoti jau negribētu, ka Hūte kļūtu par premjeru. Bet ja tomēr kļūs, tad iepirkšu vairumā VNF un LSC akcijas |
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 19.04.2006 09:14 |
Man gan gribas domaat, ka driizaak Daugava saaks pluust preteejaa virzienaa, nevis Huute kljuus par premjeru, bet nu... kas zin kas zin... labaak, lai vinjsh seezh Ventspilii |
Yzerman
Pievienots: 06.01.2005 Ziņojumi: 2191 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 19.04.2006 18:07 |
Kaļužnijam un Peteram radikāli pretējas prognozes par naftas tranzīta nākotni
www.DELFI.lv 19. aprīlis 2006 14:13
Krievijas vēstnieks Latvijā Viktors Kaļužnijs uzskata, ka tuvākajā laikā Krievija pilnībā pārtrauks arī dīzeļdegvielas transportēšanu uz Ventspils ostu, līdz ar to sausi paliks abi cauruļvadi uz Ventspili. Tikmēr satiksmes ministrs Krišjānis Peters – tieši otrādi – ir pārliecināts, ka Krievijas iestāšanās Pasaules Tirdzniecības organizācijā veicinās arī pašreiz "sausā" naftas vada darbības atjaunošanu.
Kaļužnijs trešdien publicētajā intervijā laikrakstam "Čas" paudis, ka "viens Ventspils naftas vads jau sen ir tukšs, otrs drīz arī varētu kļūt par tukšu". Vēstnieks atgādināja, ka Krievijā tiek būvēta Baltijas cauruļvadu sistēma uz Primorskas ostu un, kad "uzņēmums "Transņeftj" pabeigs naftas vada būvniecību, tas pilnībā aizvietos Latvijas variantu".
"Līdz ar to ir smieklīgi dzirdēt vietējo politiķu un masu mediju strīdus par "Ventspils Nafta" (VN) 38% daļu vērtību. Jautājums ir slēgts un tuvākajā laikā zaudēs aktualitāti, ja vien jau nav pazaudējis. Cik es pārzinu situāciju – naftas vada vērtība ir vien metāllūžņu vērtība "Liepājas metalurgam"," laikrakstam sacījis vēstnieks.
Savukārt Peters trešdien publicētajā intervijā laikrakstam "Diena" atzinis, ka "Krievija drīz iestāsies Pasaules Tirdzniecības organizācijā. Pašlaik politiskā diskriminācija ir acīmredzama, bet, ja Krievija kļūs par PTO dalībvalsti, tai būs jāatļauj savām naftas kompānijām izvēlēties". Ministrs norādījis, ka līdz ar iestāšanos PTO "Trasņeftj" nevarēs tā vienkārši aizgriezt ciet naftas vadu uz Ventspili, piebilstot, ka 'tas nozīmē, ka Latvija būtu ļoti ieinteresēta, lai Krievija iestājas šajā organizācijā".
Naftas un naftas produktu cauruļvada operatora, Krievijas – Latvijas kopuzņēmuma "LatRosTrans" īpašnieka, koncerna "Ventspils Nafta", padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Solomatins portālam "Delfi" pauda atziņas, kas gan ir tuvākas Kaļužnija, nevis Petera iezīmētajam nākotnes scenārijam.
Solomatins atzina, ka Krievijas iestāja PTO rada teorētiskas iespējas uz vienlīdzīgāku konkurenci un iespējamu Eiropas spiedienu uz Krievijas administratīvo aparātu. Taču Solomatins norāda, ka Krievijas iestāšanās PTO visticamāk neradīs reālu iespaidu uz naftas produktu tranzītu Ventspils virzienā, jo "ir daudzi citi administratīvi paņēmieni, kā traucēt naftas tranzītu uz Ventspili".
Solomatins skaidro, ka naftas tranzīta jautājumā ir pārāk liela politiska ietekme un, neskatoties uz to, ka Ventspils virziens Krievijas naftas uzņēmumiem būtu bijis izdevīgāks nekā naftas transportēšana caur Krievijas ostām, tomēr trīs gadus naftas vads uz Ventspili ir tukšs.
"Piekrītu, ka esam sarežģītā stāvoklī, jo pieaug konkurentu jaudas, turklāt uz Primorsku tūdaļ varēs sūtīt ne tikai naftu, bet arī dīzeļdegvielu," atzīst Solomatins. Turklāt aktuāls esot arī jautājums par naftas transportēšanas tarifiem, kur jūtama izteikta Latvijas diskriminācija, it īpaši dzelzceļa pārvadājumu tarifos, taču līdzīgi var notikt arī ar piegādēm pa cauruļvadu.
Tādēļ arī VN meklējot stratēģisko partneri, kas varētu iegādāties daļu pārkraušanas termināļa un palīdzēt piesaistīt naftas pārstrādes kompānijas, taču arī investora meklējumos esot jūtams Krievijas administratīvo spēku spiediens.
Solomatins gan nevarēja komentēt ar kādām kompānijām VN pārrunā iespējamo sadarbību, jo pagaidām viņam nav tiesību snigt komentārus par sarunu gaitu un partneriem. |
Fixi Pievienots: 13.06.2005 Ziņojumi: 832 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 20.04.2006 22:54 |
Skatoties uz augošo VN akciju cenu un dažādām publikācijām presē, liekas, ka notiek kaut kas neloģisks. Lietuviešu spekuliantai grafikai attēlotie patterni jau kuro dienu cenšas izlīst no pelēkā mākoņa - it kā cenai tad vajadzētu mazlietiņ nokrist, kā to prognozēja SoS savā pirmssvētku apskatā. Tomēr tas nenotika, jo parādījās palieli pircēji: 12.04. 2.24 80K 13.04. 2.25 10K 18.04. 2.28 20K un 2.27 40K un visbeidzot šodien 20.04. 2.30 20K un 25K Tādējādi VN akcijas cena ir nonākusi virs visiem iespējamiem SMA un EMA. Vai tas viss nevarētu būt saistīts ar paredzamām izmaiņām gada pārskatā? |
cafe
Pievienots: 08.03.2005 Ziņojumi: 959 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 21.04.2006 10:49 |
Izskatās, ka ir slēptais uz 2.33? Kāds visu laiku pārbauda, kad beigsies |
Fixi Pievienots: 13.06.2005 Ziņojumi: 832 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 21.04.2006 11:45 |
Nu ir beidzies. Un arī pa 2.34 nesen beidzās. |
kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 25.04.2006 12:17 |
Vairāki pircēji Vēlmi pirkt holdingkompānijas Ventspils nafta 38.62 % valstij piederošo akciju jau pērn izteikušas 3 ārvalstu finanšu kompānijas. --------- Varbut tas ir atbilde..kapec VN cena turas pie 2.30LVL..un LSC cena pec kada laika ari pieaugs.. |
bigbrother Pievienots: 09.02.2005 Ziņojumi: 1494 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 25.04.2006 12:23 |
un vabūt vēl arī tas, ka gadījumā, ja LNT nopērk daļu no piedāvātajām, tad viņiem jāizsaka atpirkšanas piedāvājums pārējiem. 2005. gada zaudējumi, lai samazinātu BV un dažādas interesantas ziņas, man saka, ka tas nav izslēgts. galu galā termināls ir moderns, vienīgi caurule parūsē'jusi, vnf pieder labi blakus biznesi, kurus iespējams pārdot par labu naudu - kādēļ gan lai kāds krievu transportētājs vēlāk nenopirktu no lnt visu vnf par lielāku cenu? |
Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 25.04.2006 12:27 |
S`is terminalis bez trubas, kaa DUS bez s`ljaukas, IMO |
|