| robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 21.07.2015 16:58 |
Skaidra lieta ,bet tomeer nauda paliek nauda tas ir 1. 2. BV, 3 EPS . Liabilities arī nav traki . vel ko palaidu garām? |
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 21.07.2015 19:55 |
Viss ok, laba fiška, arī turu... |
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 21.07.2015 21:28 |
Bet Kreici tu peetīji īpašniekus/menedžerus ? |
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 21.07.2015 21:51 |
A ko tur pētīt? SAFa menedžerus var pētīt, Šauļu bankas menedžerus nevajag pētīt pagaidām IMHO. Skaidrs ir viens, ka ERABs turēs šo banku pietiekami ilgi - līdz varēs pārdot banku tālāk, kādai nopietnai organizācijai! Fiškai ir ļoti nenovērtēta, novertēta kļūs tikai tad, kad atradīsies jaunais pircējs... tur var paiet ļoti ilgs laiks ar to jārēķinās... bet principā ERABs visu dara pareizi, arī to, ka dividenžu vietā "izmaksā" papildus akcijas - palielina bankas pamatkapitālu. Man nav arī nekas arī pret Finastas iegādi. Finasta arī LV piedāvā otro un trešo pensiju līmeni pārvaldīt. Saistīti biznesi! Bankā šie produkti vislabāk pārdodas! Taka, iespēju robežās akumulējam (pērkam klāt)... jā un vel, ja apskata visu Baltijas sarkstu? Kura fiška vel var izšaut, "reāli" izšaut, kā izšāva piemēram OLFa sākot no 2009. gadam līdz 2014. gadam?! Nu tas mans IMHO... |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 22.07.2015 08:15 |
Izšaut var trešdaļa no visa saraksta, tikai ei nu uztrāpi. Pat OLF var izšaut vēlreiz. Parasti tie neticamākie scenāriji piepildās.
|
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 22.07.2015 10:10 |
Martin nu nezinu - tagad meeģinu objektīvi skatīties,kaut gan jā SAB ir joprojām - izņemot SAB vel SAF ir nenoveertets BV 3.6 aptuveni. , OLF jau cena augsta(psihologiski 8-9eur jau daudz neskatoties uz BV utt) kā saprotu, ka fiškām vieglāk izšaut no 0.xx līdz 2-5 eur , nekā no 8--9 līdz 20-30 .. tas tā bez nekādiem pamatojumiem Varetu ARC , noteikti kādreiz būs arī SFG tikai šobrīd vel ir padārga ,manuprāt. Vairāk neredzu.. |
lusjens Pievienots: 02.06.2011 Ziņojumi: 1320 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 22.07.2015 11:11 |
piekrītu martinam. var skatīties bv pv gv uv, bet galvenais ko tirgus domā un tas ļoti bieži ir neracionāls. nu kur ir tas SAB tagad - ar tādiem rezultātiem cenai jābūt debesīs. vai SFG - par ko viņai tādu naudu tagad maksāt ? bet ja nospļaujas uz to, tad var mēģināt pelnīt.
|
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 22.07.2015 12:39 |
Par SAB domāju ,ka nav pagājis laiks lai aizmirostos UKB ... lai vieglas smiltis SFG pilnīgi piekrītu ,pagaidām nav par ko maksāt tādu naudu, jo Krievijā pirktspeeja krīt joprojām, šeit jāgaida |
VanK
Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 1394 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 23.07.2015 10:46 |
Šīs pasaules daļas bankām pie novērtēšanas vieni no galvenajiem metrics ir ROE un Net Asset Value (jeb tas pats Equity). Šauļu gadījumā ROE ir ap 12% (trailing 12m).... kas nav nekas spectacular, lai cena šautos debesīs. Ja ir ticība, ka nākotnē peļņa augs ātrāk nekā pašu kapitāls (Equity), tad ir iespēja augt. Te jāsalīdzina 12% pret risk-free 0%. Tikko kā ECB sāks celt likmes (kad nu tas notiks?), tad 12% sāks izskatīties vēl mazāk spectacular. Equity uz Q2/15 ir EUR 129m (grupa). Kapitalizācija uz šodienu EUR 87m => te gan varētu būt iespēja augt. Ja bankai kapitalizācija ir zem equity vērtības, tad iespējams, ka tirgus apšauba aktīvu kvalitāti un/vai bankas spēju turpināt strauju izaugsmi nākotnē. Arī ERABam pārdodot savas akcijas kādam investoram šie 2 rādītāji (ROE un BV) būs vieni no galvenajiem un neparedzu, ka pārdos būtiski virs equity vērtības (book value), ja vispār virs. Vienīgais izņēmums varētu būt ja pašreiz noslēgtie aizdevumu līgumi ir par procentu likmēm, kas ir augstākas nekā tirgus, bet bez paaugstināta riska (diezgan neticami). Tobiš maksimālais potenciāls tīri matemātiski uz šo brīdi ir +48% no pašreizējā cenas līmeņa... Bet kā jau saka - do your own DD Diskleimers: Man nav un tuvāko 72 stundu laikā SAB nebūs |
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 23.07.2015 11:20 |
Paldies,VanK par viedokli! 1) viņi kā reiz meeģina celt to Equity ,kas ,manuprāt, ir + 2) jā,ar to ROE ir tā pašvakāk te 2006 g bija rekords 17 % ,tātad tuvākajā laikā uz ko vairāk nevar cereet.. 3) OCF ,EPS,Equity aug stabili, kas arī ir + 4) Ja viņi netaisās izplesties ārpus LT ,tas gan nav labi, jo nezinu cik daudz pīrāga vel var dabūt Lietuvā.. p.s. man ir |
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 23.07.2015 11:23 |
Un jā te ir pieaudzis Financial Leverage ,kas mani drusku izbrīna, cik saprotu tas bankām ir vienīgais rādītājs pec kā spriest par aizņeemumiem? |
Charles Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2256 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 27.07.2015 12:13 |
Pagājušo nedēļu ar gimeni biju aizbraucis nelielā celojumā uz Klaipēdu. Un, cita starpā, apmeklējām arī Akropoli. Man bija pusstunda brīva laika un nolēmu atrast kaut ko pazīstamu. Pirmais, ko ieraudzīju veikala plānā bija Šauļu banka. Nopriecājos, ka varēšu veikt DD uz vietas (disclaimer: man nav un tuvākajās dienās nebūs SAB akciju). Atrodu norādīto vietu un seko pārsteigums - filiāles vietā tikko atvērts (ar baloniem vēl) cits veikals. Tā nu nekas nesanāca. Turpat vēl daži novērojumi - neredzēju nevienu Latvijas izcelsmes veikalu (Latvijas vārdā nosaukts veikala koridors bija gan), toties uzdūros vairākiem ātro kredītu devējiem ar diezgan prāvām telpām (un bez apmeklētājiem). Man šķiet, ka Latvijā lielveikalos tādu nav vai es tos vienkārši neesmu pamanījis? To bizness šeit taču pamatā ir elektroniskā vidē? |
Kreicis Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 2943 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 27.07.2015 14:18 |
Klaipēdas Akropolī ir Lauma Lingeri veikals!!! Tur pie frizētaras, kur brīvo wi-fi var ķert! Kas attiecas uz bankām, Akropolī agrāk (kārtīgs Liepājnieks vismaz reizi sezonā aizbrauc uz Akropoli iepirkties! tuvāk nekā Rīga!) bija swedbankas, sampo bankas un medicīnas bankas kantori! Tagad palicis tikai un vienīgi medicīnas bankas kantoris. Nu internets vainīgs pie KACu slēgšans! DnB banka vismaz Liepājā ar skaidru naudu nestrādā! Bankai ir tikai iemaksas/izmaksas bankomāts! Taka nekā traģiska... Interneta revolūcija turpinās! |
Seller of Smiles
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 9511 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 28.07.2015 06:15 |
Par to DD veikšanu uz vietas tā ir kā ir. Var iebraukt ziepēs, jo tas ir kā ar puzzli - tu skaties uz vienu elementu no sava skata punkta, bet īstenībā tev nav redzami visi elementi, jo tu esi "iekšā sistēmā". Nu tā kā skatīties uz vini, kas sitas pret krastu, un domāt ka tas ir vilnis kā atsevišķa esība, bet īstenībā tā ir jūra, un viknis ir tikai tās daļa.
Nu piemērs - viss šis drausmīgais burbulis Ķīnā ar to gamblingu ko viņi tur dara, radīja milzīgu pieprasīju luksa segmenta mantām Honkongas butikos. Ir Kowloon-ā Honkongā dažas tādas ielas, kur vispār nav neviena Honkongieša, tur tikai lielās zemes ķīnieši brauc iepirkties. Nu tas, ko es redzēju pāris mēnešus atpakaļ, mani lai vairs arī nešokē, bet nu nepārtrauc izbrīnīt. Es redzēju RINDU, pie Pradas, Gucci, utml. butikiem, pirms atvēršanas, kā PSRS laikos pie šņabja veikala.
Un liela daļa no šiem pircējiem ir tieši tie, kuriem atnāca vieglā nauda no spekulācijām ar akcijām. Burtiski viens pēc otra man cilvēki stāsta, kā " eu a tu atceries tas boss, un šitas te arī, un vēl to atceries", viņi taisa ciet ražotnes, un metas spekulācijās, jo pa vienu vakaru konts uzrāda pieagumu tādu, ar kādu ar šīm ražotnēm vajadzēja čakarēties mēnešiem ilgi, un mocīties ar drabiniekiem, algām, pieaugošo spiedienu no valdības puses ar vides piesārņojuma kontrolēm, u.t.t u.t.t.
Un tad tagad, nezinot KAS tieši rada šo bumu piemēram luxury segmentā auto mašīnām, somām, utt - var padomāt, ka krīze beigusies, un paņemt piemēram kādas no šīm akcijām, tikai tāpēc, ka šāds "lokāls DD ar acīm" man saka, ka te ir bums. Bet tas bums ir uz "māla kājiņām".
Tāpat ar mašīnām Ķīnā, pilns piemēram at tādu brendu kā Buick. Jautājums - cik no jums ir redzējuši Buick savā dzīvē? Nu laikam tik pat daudz, kā ziloni, tik cik zoodārzā ar ģimeni staigājot. Bet Ķīnā Buicki nez kāpēc uz katra stūra, un "acu DD", saka, ka o, šitiem ir baigais growth laikam....
PS. es tiešām nesaprotu kas ir tiem ķīniešiem ar tiem Buick, ko viņi ar tiem tā aizraujas |
erx
Pievienots: 14.12.2009 Ziņojumi: 865 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 03.08.2015 14:28 |
)) sos, BUICk- liela mašina, a Ķīnieši cik saprotu neliela auguma....sievietes labāk prot to izskaidrot ))))....kaut kas no jo mazaks kranins, jo lielaka masina......kaut ka ta ... |
Seller of Smiles
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 9511 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 06.08.2015 10:09 |
nē, tie buiki tur vairumā ir nelieli, pelēcīgi, ne ar ko neizdalošies sedani es saprastu tur Large SUV's, bet šie... |
freeminder
Pievienots: 20.05.2005 Ziņojumi: 537 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 13.08.2015 09:57 |
Nekur neredzu... kad būs atjaunota CTS tirdzniecība? Tagad skatos, ka stāv portfelī pa nominālu 0.30 eur. |
maxxtro
Pievienots: 11.07.2005 Ziņojumi: 7159 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 14.08.2015 09:48 |
Vilnius, Lithuania, 2015-08-14 08:25 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq Vilnius decided to resume trading in City Service AS shares (CTS1L, ISIN code: EE310012636 from August 17, 2015 and to apply observation status for City Service AS.
|
Assets Pievienots: 14.01.2015 Ziņojumi: 93 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 01.09.2015 12:37 |
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=674417&messageId=840566 Ir kādam kāds komentārs par koeficientu, kas varētu tikt piemērots? |
rino Pievienots: 06.06.2011 Ziņojumi: 34 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 01.09.2015 12:59 |
punkts 5.13. - 1 LESTO share will equal to 1.09206846 ESO share punkts 5.14. - 1 LD share will equal to 0.80871354 ESO shares |
Assets Pievienots: 14.01.2015 Ziņojumi: 93 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 02.09.2015 11:38 |
Pie cenas LES 0.985/1.092=0.9 un LDJ 0.79/0.8087=0.977, kas ir 8.5% starpība starp itkā viena un tā paša ESO akcijām. Nevajadzētu abu uzņēmumu cenām tā kā korelēt? |
rino Pievienots: 06.06.2011 Ziņojumi: 34 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 02.09.2015 12:15 |
Jā, es ar tāpat izrēķināju, arī ņemot vērā dividendes ko izmaksās gan LD gan LESTO, starpība ir par labu LESTO. Lesto sanāk pārvērtēts un LD nenovērtēts.
|
rino Pievienots: 06.06.2011 Ziņojumi: 34 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 02.09.2015 12:15 |
Atvainojos, otrādāk. LD cena ir par augstu un LESTO par zemu
|
robertinijo
Pievienots: 26.02.2011 Ziņojumi: 1098 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 14.10.2015 14:06 |
Ir kadam sapratne , kas notiek ar LNR1L ? http://www.bns.lt/topic/1912/news/48465264/
izskatas, ka var but izpirkshana , par labu cenu . |
Lauvinsh
Pievienots: 15.05.2006 Ziņojumi: 2846 | Re: Lietuvas vērtspapīru tirgus - vispārējie jautājumi 15.10.2015 09:49 |
Jā, bet rādās, ka tas attieksies tikai uz tiem, kuriem akcijas bija uzņēmuma sadalīšanas brīdī. Pārējie var nekur nesteigties, ja akcijas pirktu tagad, jo no tiem nekas netiks atpirkts. |
|