|
|
|
| GE Pievienots: 22.08.2004 Ziņojumi: 1557 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 08.02.2007 12:03 | manuprāt slikto fonu izmanto lai drosmīgāk papildinātos, nepaceļot cenu ... izskatās ka ir nopietns pircējs iekšā ... | O"Ma Pievienots: 13.06.2005 Ziņojumi: 239 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 08.02.2007 12:36 | Bet interesanti ka praktiski viss notiek HNS-HNS ietvaros. | VeershLaacs
Pievienots: 05.12.2005 Ziņojumi: 467 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 09.02.2007 09:43 | RĪGA, FEB 09, BNS - Krievijas nafta netiek transportēta pa naftas vadu uz Ventspili pilsētas mēra Aivara Lemberga ambīciju dēļ, piektdien "Republikā.lv" publicētā intervijā atzīst Krievijas vēstnieks Latvijā Viktors Kaļužnijs. Viņš žurnālam atzinis, ka sūknēt naftu uz Ventspili vienmēr bijis rentabli. Taču Krievija pašlaik to nedara "tāpēc, ka nepieciešams, lai šā procesa vadībā būtu saprātīgi cilvēki, kuru mērķis - palaist šo naftas vadu un ļaut tam stabili strādāt. Tad var pelnīt naudu. Bet tur [Ventspilī] pamatā bija viena reģiona, kura vārds ir Ventspils, un viena vadītāja, kura uzvārds ir Lembergs, interese. Un viss", stāsta Kaļužnijs. Krievijas vēstnieks Latvijā norāda, ka Krievijas naftas eksporta pārtraukšanai pa vadu uz Ventspili pamatā bijušas Lemberga ambīcijas. "Un tīri personīgas intereses, neņemot vērā Krievijas puses intereses. Taču naftas vada darbības apturēšana pēdējā stadijā bija arī politikas jautājums," atklāja Kaļužnijs. Krievijas eksporta naftu pa cauruļvadu Ventspils holdingkompānijas "Ventspils nafta" meitasuzņēmums "Ventspils naftas termināls" nesaņem kopš 2003.gada. | akcijs Pievienots: 06.03.2006 Ziņojumi: 123 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 09.02.2007 10:53 | Interesants komentars robežlīguma aktualizēšanas laikā | Yzerman
Pievienots: 06.01.2005 Ziņojumi: 2191 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.02.2007 11:36 | ...shii fiska tiem, kas negrib lieki stresot...un skatiities ik paardienas - zalo paradiizi, vai otraadi | Yzerman
Pievienots: 06.01.2005 Ziņojumi: 2191 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 13.02.2007 11:39 | domaaju, ka meerka cena = 3.30, taa ko Vitol izlika izsolee. No 2.61 .... nav slikti | Yzerman
Pievienots: 06.01.2005 Ziņojumi: 2191 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 15.02.2007 14:08 | labs nobeigums ...nu ko, 3 latu robezha jau vairs nav aiz kalniem | VeershLaacs
Pievienots: 05.12.2005 Ziņojumi: 467 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 15.02.2007 15:46 | MINSKA, FEB 15, BNS - Baltkrievija no ceturtdienas vairāk nekā par 30% paaugstināja tarifus Krievijas naftas tranzītam caur savu teritoriju, tostarp Ventspils virzienā. Attiecīgu lēmumu 5.februārī pieņēma Baltkrievijas Ekonomikas ministrija. Maršrutos Neveļa-Polocka-Ventspils un Neveļa-Polocka-Mažeiķi tarifs noteikts 1,26 ASV dolāri par tonnu naftas, savukārt virzienā uz Poliju un Vāciju no 15.februāra tas ir 2,6 ASV dolāri, bet Ukrainas virzienā - 1,14 ASV dolāri. Baltkrievijas Ekonomikas ministrijas paziņojumā sacīts, ka vidējais tarifs naftas tranzītam caur Baltkrieviju esot 0,6 ASV dolāri par tonnu naftas uz 100 kilometriem, kas atbilst Krievijas iekšējam tarifam. Pēc ministrijas paustā, Baltkrievija tikai esot pielīdzinājusi naftas tranzīta tarifus Krievijā piemērotajam tarifam. Iepriekšējo reizi Baltkrievija naftas tranzīta tarifus paaugstināja 1995.gadā. Palielinot tranzīta tarifus, Baltkrievija gadā plāno saņemt papildu ienākumus aptuveni 50 miljonu ASV dolāru apjomā. Lai gan Baltkrievija lēmumu par tarifu celšanu pieņēmusi vienpusēji, bez Krievijas piekrišanas, Krievijas ekonomikas ministrs Germans Grefs paziņojis, ka šis Minskas lēmums nenovedīšot pie naftas tranzīta apturēšanas. Savukārt "Transņeftj" viceprezidents Sergejs Grigorjevs solījis, ka tarifu paaugstinājums neietekmēšot cenu, par kādu patērētāji Eiropā saņem Krievijas jēlnaftu. Krievijas jēlnaftas tranzīts pa cauruļvadu caur Baltkrieviju sasniedz aptuveni 100 miljonus tonnu gadā, kas ir piektā daļa no Krievijas kopējā jēlnaftas eksporta. | Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 22.02.2007 09:07 |
Trešdienas vakarā restorānā Vincents aizturēts Ventspils naftas padomes priekšsēdētājs Mamerts Vaivads, ceturtdien ziņo laikraksts Diena.
To laikrakstam Diena pastāstījis bijušais valsts prezidents Guntis Ulmanis, kas laikrakstam paudis neizpratni, kāpēc tas jādara tik demonstratīvi. Vincentā esot ieradušies trīs vīri, kas lūguši Vaivadu doties sev līdzi.
Laikraksta Diena rīcībā esošā informācija liecina, ka aizturēšanu veikuši KNAB darbinieki un tas varētu būt saistīts ar tā saucamo Ventspils lietu. | kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 22.02.2007 09:36 | Normala tirgu..uzreiz down.. (galvenais menedzers atrodas cietuma) bet domaju ka RFB nekadas reakcijas nebus..Labi ja bus minus 0.05Ls. | Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 23.02.2007 11:01 | Ventspils naftiniekiem buus jauns konkurents.....
На вчерашней пресс-конференции прошла презентация строительства нефтетерминала на территории Рижского свободного порта. Его собирается возводить входящая в состав холдинга Dinaz фирма Baltic Oil Terminal. Начало строительства терминала намечено на 2008 год, сдача в эксплуатацию: конец 2008 — начало 2009 года. Общий объем запланированных инвестиций — 162 млн. USD (около 85 млн. Ls).
На терминале планируется перегрузка темных нефтепродуктов (различных марок мазута в объеме oкoло 1,5 млн. т в год), а также светлых нефтепродуктов (бензин и дизтопливо различных марок, около 1 млн. т в год) и продуктов нефтехимии.
Планируемая перевалочная мощность терминала после сдачи в эксплуатацию — 2,5 млн. т в год. В конце 2009-го или в начале 2010 года в зависимости от результатов эксплуатации мощность может увеличиться до 6 млн. т в год. Максимальная мощность — 10 млн. т в год — может быть достигнута не ранее 2010-го. К тому же это в значительной мере будет зависеть от результатов работы в предыдущие годы.
| martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 01.03.2007 12:49 | "Vitol" iegūs izšķirīgo ietekmi SIA "Ventspils nafta termināls"
LETA
01. marts (2007) 12:30 Piedalīties diskusijā par šo rakstu
Konkurences padome atļāvusi apvienošanos, Kiprā reģistrētai sabiedrībai "Euromin Holdings" iegūstot izšķirīgu ietekmi ar AS "Ventspils nafta" (VN) saistītajā SIA "Ventspils nafta termināls" (VNT), uzzinājām KP. "Euromin Holdings" pārstāv starptautisko konsorciju "Vitol", kas pērn iegādājās 34% valstij piederošo VN akciju.
Kā liecina KP informācija, apvienošanās paredzēta, "Euromin Holdings" iegādājoties 49% VN piederošo VNT kapitāla daļu. Pārējie 51% kapitāla daļu paliks VN rīcībā.
Līdz šim 100% VNT daļu piederēja VN.
Ziņojumā norādīts, ka apvienošanās mērķis ir sasniegt noteiktu investīciju atdevi VNT dalībniekiem, kas, pēc dalībnieku domām, ir panākams, apvienojot pieredzi un zināšanas. Ziņojuma iesniedzēji uzskata, ka apvienošanās atbilst pircēju, patērētāju un valsts sabiedrības interesēm, un nav paredzams, ka ar to varētu samazināties pašreiz terminālā piedāvāto pakalpojumu klāsts.
Uzņēmumu pārstāvji uzskata, ka darījums paaugstinās klientiem sniegto pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti, palielinot konkurenci Latvijas tirgū un reģionā kopumā. Tas arī veicinās investīciju apjoma pieaugumu Ventspilī un sniegs papildu attīstības iespējas arī citos tirgos, tostarp celtniecības un darba tirgū, pateicoties plānotajai investīciju programmai.
Termināļa iekārtu modernizēšana nodrošinās arī tehnisko un ekonomisko progresu reģionā.
KP konstatējusi, ka apvienošanās rezultātā tirgus struktūra Latvijas teritorijā nemainīsies nevienā no konkrētajiem tirgiem, kurus varētu definēt atkarībā no pakalpojumu veidiem, ko sniedz VNT, kas vienīgā no apvienošanās dalībniekiem veic aktīvu komercdarbību Ventspils ostā.
Līdz ar apvienošanos mainās kontroles struktūra VNT, "Euromin Holdings" iegūstot kopīgu izšķirīgu ietekmi kopā ar VN, tādējādi nākotnē var nostiprināties un palielināties VNT finansiālais un ekonomiskais spēks naftas un naftas produktu pārkraušanas pakalpojumu tirgū Baltijas jūras austrumu reģionā, kas palielinātu VNT un visas Ventspils ostas konkurētspēju.
Ņemot vērā, ka apvienošanās mērķis ir veicināt ieguldījumu atdevi un tādējādi paredzēta VNT termināļa efektivitātes un caurlaides spējas palielināšanās, KP uzskata, ka VNT tirgus stāvoklis Latvijas ostu kontekstā nemainīsies un apvienošanās neietekmēs konkurences apstākļus Latvijas tirgū, kā arī neradīsies būtisks konkurences samazinājums.
KP lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā saskaņā ar Konkurences likumu viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.
Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" dati, VNT reģistrēta 2003.gada jūlijā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 78 541 800 lati. Kā uzņēmuma darbības veids norādīta kravu iekraušana un izkraušana.
Vienīgais uzņēmuma valdes loceklis ir Rolands Kalniņš.
Savukārt padomē kopš šā gada 27.februāra darbojas Deniss Krema, kurš pārstāv "Euromin Holdings", kā arī Vladimirs Krastiņš, Uldis Pumpurs, Vladimirs Solomatins un Aldis Āķis
Krastiņš, Pumpurs, Solomatins un Āķis saglabājuši amatus VNT padomē. Krema nomainījis Ivaru Pāži, kurš VNT padomē darbojās līdz 27.februārim.
Jau ziņots, ka starptautiskā naftas un gāzes tirdzniecības kompānija "Vitol Group" ar tās meitasuzņēmuma "Euromin Holdings" starpniecību valstij piederošo VN akciju izsolē oktobrī iegādājusies lielāko daļu jeb aptuveni 36 miljonus VN akciju, kas veido 34% no VN pamatkapitāla.
VN koncerna neto peļņa pagājušajā gadā sasniedza 7,4 miljonus latu, liecina uzņēmuma paziņojums Rīgas Fondu biržā. Neto peļņa ir par 1,6 miljoniem latu lielāka, nekā plānots.
Savukārt VN konsolidētais neto apgrozījums pērn sasniedza 69,2 miljonus latu.
Kā skaidro uzņēmuma vadība, pagājušā gada apgrozījuma līmeni, kas ir zemāks par plānoto, ietekmēja dzelzceļa pārvadājumu nestabilā un iepriekš faktiski neprognozējamā situācija, kas attiecībā uz VN meitassabiedrību naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmumu VNT atkarīga gan no Krievijas politiski definētajiem augstajiem dzelzceļa tarifiem kravu pārvadājumiem ārpus savas valsts ostām, gan augstās naftas produktu izvedmuitas, gan no kopējās tirgus situācijas.
Lai gan kopumā, neskatoties uz negatīvajiem ārējiem apstākļiem, VNT pārskata periodā strādājis stabili, gūstot peļņu vairāk nekā 0,6 miljonu latu apmērā, paredzams, ka arī šogad uzņēmuma rezultāti būtiskā apmērā būs atkarīgi no sarežģītās situācijas naftas produktu dzelzceļa pārvadājumu jomā.
Pērn VNT vadība, intensīvi iesaistoties jaunu pakalpojumu veidu ieviešanā, aktivizēja naftas un naftas produktu pieņemšanu no jūras. VNT pagājušajā gadā pārkrāvis kopumā 5,7 miljonus tonnu naftas un naftas produktu. No kopējā pārkraušanas apjoma 1,24 miljonus tonnu veido nafta un naftas produkti, kas terminālim piegādāti ar tankkuģiem pa jūru, un tas ir par nepilnu miljonu tonnu vairāk nekā 2005.gadā.
Naftas un naftas produktu piegādes iespēju ar tankkuģiem pa jūras ceļu atzinīgi novērtējis arī VN jaunais akcionārs - starptautiskais konsorcijs "Vitol", ar kura starpniecību jau 2006.gada rudenī terminālis pieņēma ievērojama apjoma naftas produktu kravas no jūras. Šī sadarbība turpinās arī šogad.
Šā gada sākumā VNT ir veiksmīgi sākusi pa naftas produktu cauruļvadu piegādātās dīzeļdegvielas pieņemšanu un pārkraušanu. Plānots, ka turpmākajā termināļa darbībā šim pakalpojumu veidam tiks atvēlēta būtiska vieta. | ilmars2000 Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 1073 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 01.03.2007 12:59 | He he, un vēl tikko žurnālā Kas jauns Vaivads saka, ka tuvākajā laikā NEKAS pārdots netiks. Lai arī pārdeva mātes uzņēmuma akcionāram, šīs izmaiņas liecina par pozitīvām iespējām nākotnē. Diemžēl par cenu nekas nekur nav teikts, bet nekas liels tur nevarētu būt - visdrīzāk par nominālvērtību - kādi 30 mlj Ls; Otrs moments - pēc šī darījuma kļūst sakidrs, ka visu koncernu VITOL nepirks. Vismaz tuvākajā laikā. | martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 01.03.2007 13:06 | Es arī domāju, ka visu nepirks. Kādus 50-60% varbūt. | ilmars2000 Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 1073 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 01.03.2007 17:46 | Euromin Holdings (Cyprus) Limited iesniegtajā priekšlikumā a/s Ventspils nafta valdei jaunais akcionārs piedāvā garantēt SIA Ventspils nafta termināls naftas produktu pārkraušanas apjoma pieaugumu ilgtermiņā, tādējādi nodrošinot uzņēmuma finansiāli ekonomisko rādītāju stabilu kāpumu šajā periodā. Sava ieguldījuma veiksmīgai pārvaldīšanai Euromin Holdings (Cyprus) Limited aicina noslēgt t.s. opcijas līgumu, kura priekšmets, Vitol grupas uzņēmumam noteiktā laika periodā izpildot savas saistības pret SIA Ventspils nafta termināls un nodrošinot tā naftas produktu pārkraušanas apjoma pieaugumu konkrētā līmenī, būtu iespēja pretendēt uz zināmu – mazākuma – līdzdalību termināļa pamatkapitālā.
Iznāk, ka naudā nemaksās, bet iegūs savus 49% palielinot tranzītu. Laiks rādīs, vai būs labi. Katrā ziņā sliktāk nebūs. | Fixi Pievienots: 13.06.2005 Ziņojumi: 832 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 07.03.2007 12:42 | Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrība naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums SIA Ventspils nafta termināls 2007.gada janvārī-februārīpārkrāvis kopumā 1,9 miljonus tonnu naftas un naftas produktu, kas terminālimpiegādāti pa naftas produktu cauruļvadu, pa dzelzceļu un no jūras. Analogāperiodā 2006.gadā SIA Ventspils nafta termināls tika pārkrauti 1,2 miljoni
tonnu naftas un naftas produktu.
Kopumā SIA Ventspils nafta termināls 2006.gada 11 mēnešos pārkrāvis 5,2 miljonus tonnu naftas un naftas produktu, tajā skaitā 2 miljonus tonnu dīzeļdegvielas un 2 miljonus tonnu autobenzīna, kas piegādāti pa dzelzceļu, un 1 miljons tonnu naftas un naftas produktu, kas saņemti no jūras. | tepatas
Pievienots: 23.11.2005 Ziņojumi: 165 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 29.03.2007 11:40 | Ventspils ostu varētu izmantot Venecuēlas naftas transportēšanai uz Baltkrieviju
LETA 29. marts 2007 11:35
Iespējams, Ventspils osta tiks izmantota Venecuēlas naftas transportēšanai uz Baltkrieviju, šodien raksta laikraksts "Biznes&Baltija".
Jau ziņots, ka Venecuēla piešķirs Baltkrievijai naftas iegulu zonas ar attīstītu infrastruktūru, kurās gadā varētu iegūt līdz diviem miljoniem tonnu naftas. Baltkrievijas aģentūra BELTA informē, ka šādu informāciju Venecuēlas prezidents Ugo Čavess sniedzis, kad ticies ar Baltkrievijas Drošības padomes valsts sekretāru Viktoru Šeimanu.
Sarunās, kas notika Karakasā no 19. līdz 25.martam, abas valstis parakstīja 22 politiskās, tirdzniecības, militārās un militāri tehniskās sadarbības līgumus. Panākta vienošanās arī par vairāku kopīgu uzņēmumu izveidošanu un Baltkrievijā ražotu automobiļu, traktoru un lauksaimniecības tehnikas piegādi.
Kā norāda laikraksts "Biznes&Baltija", kā importa trase Venecuēlas naftas transportēšanai uz Baltkrieviju tiek minēta Ventspils osta. Šādam mērķim iespējams izmantot naftas produktu vadu Polocka-Ventspils.
"Biznes&Baltija" atgādina, ka Baltkrievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Gerasimenko nesen paziņojis - Baltkrievijai jādomā par infrastruktūras iegādi Ventspilī. Vispirms esot jāiegādājas rezervuāru parks un ostas infrastruktūra. | vijs666 Pievienots: 12.09.2006 Ziņojumi: 2393 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 04.04.2007 12:35 | un kādas domas un pārdomas ir par šo fiškiņu
p.s. lieku uz to ka Lembis sēdēs ( veca patiesība, ja nedabon ārā no izolātora tad SEŽ! )
KIMM krievi nāk.........(naši idut!) | fortune Pievienots: 06.03.2006 Ziņojumi: 285 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 04.04.2007 12:55 | Domaaju, ka shiis fishkas cena taa pat ilgi paliks koridoraa. Ja arii krievi paarnjems, tas nenoziimee, ka atpirkshanas piedaavaajumaa buus augsta cena, un, ka vinji maksaas dividendes un uzraadiis milzu pelnju. | kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 04.04.2007 17:30 | Vitol Group ķersies pie darbiem Vitol vēlas Ventspils nafta termināli izveidot par pasaules mēroga naftas produktu tirdzniecības termināli.
Vitol Group prezidents un izpilddirektors Jens R. Teilors (Ian R. Taylor) ekskluzīvā intervijā Db norāda, ka Vitol iecerējis Ventspils naftas termināli (VNT) izveidot par Ziemeļeiropā svarīgāko pasaules līmeņa termināli. Konkrēti investīciju plāni netiek atklāti, jo gan VN, gan Vitol pie tiem vēl strādā. Tikmēr VNT dalībnieku sapulce ievēlējusi jaunu uzņēmuma valdi, kurā turpmākos trīs gadus strādās divi VN un divi Vitol pārstāvji.
Kā jūs uzskatāt, vai VN akciju iegāde bija risks? Katram biznesam ir savs riska elements. Bet VN ir ļoti labs terminālis - tam ir lieliska infrastruktūra. Tāpēc mēs uzskatām, ka VN akciju iegāde un VNT iegūšana bija un ir loģisks solis Vitol globālā tīkla attīstībai - tā, lai mēs naftas produktus varam pārkraut abos virzienos. Jau šobrīd varam būt apmierināti ar termināļa rezultātiem, jo janvārī un februārī izdevies būtiski palielināt pārkrauto kravu apjomus, kopš esam ieguvuši VNT akcijas. Mūsu plāns ir turpināt investēt terminālī un padarīt to par pasaules klases termināli. Kā jau teicu - pirmie rezultāti saistībā ar Ventspils naftas biznesu ir ļoti pozitīvi.
Kādas iespējas ir atjaunot naftas transportēšanu caur Ventspili pa cauruļvadu? Tas tika minēts kā viens no lielākajiem iespējamiem ieguvumiem, VN koncernam piesaistot Vitol.
Domāju, ka mums uz šo biznesu ir jāskatās reālistiski. Lielākā daļa naftas nāk no Krievijas, bet Krievija ir uzbūvējusi vairākus lielus naftas pārkraušanas termināļus - pirmkārt jau Primorsku. Un caur šiem termināļiem tiek virzīta lielākā daļa naftas. Ir taču arī citi biznesi, kuriem mēs varam pievērsties. Lai būtu skaidrs - mums obligāti nemaz nav vajadzīgs naftas cauruļvadu bizness, lai terminālis strādātu labi, produktīvi, ar peļņu. Mūsu bizness pamatā būs aizvest naftas produktus uz termināli, apmaisīt tos (blanding) un tad vest galaproduktu uz citiem pasaules reģioniem. Tāpēc mēs VNT gadījumā nekoncentrējamies tikai uz produktiem, kas nāk no Baltkrievijas un Krievijas. Mēs VNT izmantosim kā t.s. starptautisko tirdzniecības termināli. Ja būs iespēja vairāk pārkraut naftu, mēs to, protams, izmantosim, bet, ja nē, tad koncentrēsimies uz mūsu naftas produktu biznesu, kas ilgtermiņā, manuprāt, ir labāks un ienesīgāks bizness. Es nemaz neuztraucos par to, ka naftas cauruļvada bizness Ventspils virzienā nestrādā.
Varbūt vajag ieinteresēt Krievijas naftas kompānijas? Krievijas kompānijas pašas izlems, kurā virzienā tās vēlas strādāt. Naftas transportēšanā pa cauruļvadu Ventspilij būs grūti konkurēt. Kaut vai tāpēc, ka ģeogrāfiski Primorska ir izdevīgākā vietā attiecībā uz naftas ieguves vietām.
Domāju, ka cilvēkiem Latvijā nevajag par to tik ļoti uztraukties. Terminālis šeit jau ir pilns un ja naftas vadu tagad pēkšņi atvērtu, tad VNT būtu ļoti grūti apstrādāt tādus papildu apjomus.
Cik liela ir Vitol ietekme Krievijā? Mums ir bizness Krievijā jau daudzus gadus, un visas lielākās Krievijas naftas kompānijas ir mūsu partneri. Savulaik tur bija tikai viena naftas kompānija - tagad tur ir daudzas ļoti lielas naftas kompānijas, un mums ir labas attiecības. Pamatā no šīm firmām iepērkam produktus un nogādājam tos pasaules tirgiem.
Kad iekšējā tirgus pieprasījums Krievijā pieaugs, tad, iespējams, samazināsies eksporta apjomi. Mums ir jābūt reālistiskiem jautājumā par konkurenci - sevišķi attiecībā uz Primorsku. Tāpēc VNT ir jābūt konkurētspējīgiem, lai klienti gribētu izmantot Ventspili. Ja skatāmies uz Ventspili pēc izmaksām, tad tā ir ļoti pievilcīgs virziens.
Kāda ir Vitol interese attiecībā uz Latvijas kuģniecību (LK), ņemot vērā, ka tankkuģi ir daļa no transporta ķēdes? Tā ir ļoti laba kompānija. Mēs izmantojam dažus viņu kuģus. Protams, līdz ar VN iegādi mums ir netieša interese par LK attīstību, un kompānija noteikti turpinās attīstīties. Tomēr mūsu galvenā interese ir terminālis. Katrā ziņā mums nav nekādu nodomu iegādāties LK akcijas.
Kādu jūs redzat VNT pēc 10 gadiem? Mēs ceram, ka Vitol arvien būs šeit, jo mūsu skatījumā VNT noteikti ir ilgtermiņa bizness. Termināļi uz to laiku būs ļoti attīstīta infrastruktūra degvielas pārkraušanai. Tas ir milzīgs augošs tirgus segments. Caur termināli plūdīs augstas kvalitātes degviela un dīzeļdegviela, kas tiks transportēta uz Eiropu, Ameriku u.c. pasaules reģioniem. Es ceru, ka VNT būs galvenais terminālis visā Ziemeļeiropā - tāds ir mūsu mērķis. Cerams, ka tas būs zināms visā pasaulē kā pasaules klases terminālis.
Vai Vitol varētu iegādāties vēl dažus procentus VNT, lai iegūtu tiešu vairākuma kontroli terminālī? Mēs esam ļoti apmierināti ar pašreizējiem 49% VNT. Vitol ir pilnībā apmierināts ar pašreizējiem nosacījumiem. ·obrīd nevēlamies palielināt savas daļas VNT. Vēlamies tikai koncentrēties uz termināļa attīstību. Tā teikt - mums ir akcijas, esam par visu vienojušies, bet tagad laiks strādāt. Tāpēc te, Ventspilī, jau ir ieradušies daudzi cilvēki no Vitol, savukārt dažus cilvēkus no VNT mēs sūtīsim uz citiem Vitol termināļiem. Mēs vēlamies uzlabot sistēmu. Mēs neesam kāda no tām kompānijām, kas nopērk akcijas un tad tās pārdod - Vitol interesē ilgtermiņa bizness.
Bet kā ar visu VN koncernu? Jums pieder tikai 34%. Vai šajā gadījumā nav interese palielināt Vitol daļu? VN ir ieguldījumi arī citās nozarēs. Arī akciju cena, kopš mēs iegādājāmies 34% VN, gājusi uz augšu. Mums interesē tikai terminālis, bet VN pieder arī LK, nekustamie īpašumi u.c. ieguldījumi, kuros Vitol nav eksperti. Mēs akcijas iegādājāmies tāpēc, ka vēlējāmies iegūt termināli.
Cik ilgi jau, pirms tika izsludināta VN valstij piederošo akciju izsole, Vitol bija "noskatījis" VN koncernu? Mēs sadarbojamies ar Ventspili jau daudzus, daudzus gadus. Mums jau iepriekš bija labi zināms Ventspils termināls. Protams, ka vislielākā interese par VN radās tieši tad, kad tika izsludināta izsole. Tā ir daļa no Vitol globālās filozofijas un stratēģijas - iegādāties arvien vairāk termināļus visā pasaulē. Un VN un VNT ļoti labi iederējās šajā stratēģijā. Pēdējos gados termināļu iegādē mēs esam iztērējuši daudzus simtus miljonu USD.
Globāli pieprasījums pēc naftas produktiem aug, un šim biznesam ir milzu potenciāls. Sevišķi gaišajiem naftas produktiem. Tas nozīmē, ka mums vajadzēs termināļus, lai varētu nodrošināt transportēšanas un maisīšanas iespējas. Lielās naftas ieguves kompānijas patiesībā nemaz nav ieinteresētas termināļu iegādē - tās ir ieinteresētas naftas ieguves biznesā, kur ir iespējas gūt daudz lielāku peļņu.
Termināļu bizness nav ļoti seksīgs bizness, ja varu tā teikt. Tas ir bizness ar zemu peļņas procentu, bet tieši mums tas ir svarīgs un interesants bizness. Vitol ir tajā ieinteresēti, jo esam daļa no globālas apgādes un tirgošanas shēmas.
Runājot par termināli - vai ir plāni palielinat tā kapacitāti? Protams, vēlamies palielināt termināļa jaudu. Un ne tikai uz kapacitātes rēķina, bet arī uzlabojot termināļa sistēmu, padarot to elastīgāku. VNT jau ir apskatījuši mūsu cilvēki, kas pētīja un meklēja termināļa paplašināšanas iespējas.
Kāda ir jūsu reakcija saistībā ar Ventspils mēra Aivara Lemberga aizturēšanu? Ko tas varētu nozīmēt jūsu biznesam? Es ceru, ka biznesam tas nekaitēs. Mēs jau neesam nekādā veidā iesaistīti šajos procesos. Neko daudz par to visu nezinu, bet esmu par to vienkārši dzirdējis. Mums katrā ziņā tā šobrīd nav problēma. Latvija ir daļa no Eiropas Savienības (ES), un tiesisku principu un likuma ievērošana ir pamatu pamats. Es kā ārvalstu investors vēlos, lai Latvijā būtu tiesiska un laba vide, kurā strādāt. Es tiešām nezinu neko sīkāk par to visu, bet mēs ceram, ka likums tiks ievērots.Vai jums arī kas zināms par t.s. tranzītkaru Latvijā? Neko daudz par to nezinu. Vienīgais, par ko man ir jāuztraucas, lai biznesa attiecību kārtošana notiktu civilizēti. | martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 05.04.2007 08:31 | baigi jau pozitīvi, ja šitā štelle ies ar to VNT, tad tie zelta rubuļi neizbēgami ripos VN kasē. | Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 05.04.2007 20:35 | Igaunijas tiesās sāk cīņu par 'Ventspils naftas' akcijām | Day Trader
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 7722 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 12.04.2007 17:45 | *Pēc Lemberga oponentu nonākšanas LNT vadībā notikusi īpašuma un grāmatvedības kontrole, kurā atklāts, ka trūkst daļas uzņēmumam piederošo VN akciju, nav iespējams arī atrast norādes par to iespējamo atrašanās vietu. *
--------------------------------------
It kaa tas ir kaads maiss ar akciju papiriem... he-heeeee | kimm
Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 10977 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 12.04.2007 17:51 | ir labs vecais metods-пояльник.. prieks Lembergovica..)))uzreiz bus skaidrs..kur sobrid atrodas VN kontrolpakete..)) | vijs666 Pievienots: 12.09.2006 Ziņojumi: 2393 | Re: VNF1R - Ventspils nafta 12.04.2007 19:11 | tas gan būtu joks ja LEMBIS tiks arā tad točno būs kā ASV 20 gados (pif paf) un tomēr par ko runāja VITOL ar kalvīti. ...........................
p.s. nedod dievs viņš tiks ārā! | |
|
|
|
|
|