| Mario Pievienots: 13.10.2004 Ziņojumi: 3487 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 11:07 |
html, parēķināju, tas bija ap 94.g gadu, min. alga jau bija vairāk par 5 LVL. Strādājot 2 darbos LU, sievai toreiz bija virs 100 LVL. |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:04 |
to Hermanis. Padomā labāk cik atviegloti nopūšas pārdevējs, kurš pārdod dzīvokli 1912 gadā celtā mājā par 2000 LVL kvadrātmetrā. Mājas vecumam ar cenu nav gandrīz nekāda sakara, vaitad šo gadu garumā nēsi to sapratis. Vai arī tu esi no tiem būvniekiem, kas liek roku uz sirts un saka, ka ziemā betonēta māja ar brigādi, kas sastāv no skolniekiem un tiem kam pāri promilei ir labāka par sērijveida namu. Es jau šito rakstu ne pirmo reizi un mani tas vēl arvien aizkaitina. Kurš saprot kautko no būvniecības, tie taču zin ko nozīmē vārds projektēšana un vārds celtniecība tagad un pirms 40 gadiem. Tādā līmenī kā tad būvniecība nekad Latvijā nav bijusi un diezvai būs jel kad. |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:17 |
to Mario. Tagad arī LU pasniedzējs var par 40 algām droši vien nopirkt tādu pašu dzīvokli. NEKAS NAV MAINĪJIES. |
dragonfly Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2022 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:28 |
100% piekrītu martin par būvniecības kvalitāti. Ja vispār kaut kad pirkšu dzīvokli, tad visdrīzāk kārtīgi atjaunotā pagājušā gadsimta sākuma mājā. Es ne tikai neticu mūsdienu būvniecības kvalitātei, bet arī gandrīz ienīstu bezjēdzīgos plānojumus ar virtabām (virtuve, kas apvienota ar ēdamistabu), idiotiskajiem, mūsu klimatam neatbilstīgajiem panorāmas logiem un utainajiem, zemajiem griestiem.... Tas, ko būvē šobrīd, ir vieni mēsli, mēsli un vēlreiz mēsli, gan no arhitektūras nabadzības viedokļa (nožēlojamais rūpniecisko angāru stils), gan no funkcionalitātes viedokļa, kur kādi idioti *dizaineri* ir iedomājušies, ka visi tagad tik sēdēs milzu virtuvabās pie televizora kā čukči jurtā |
Hermanis Pievienots: 27.08.2005 Ziņojumi: 5555 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:34 |
martin. Tavs augstāk man adresētais teksts taču nav man domāts, vai ne. |
Mario Pievienots: 13.10.2004 Ziņojumi: 3487 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:36 |
Martin, nav runa par 1912 g. celtām mājām klusajā centrā vai t.m.l. (Lai gan koka "žurku" būdu gan ne par ko neņemtu") Ir runa par Brežņeva laikā būvētām mājām Rīgā mikrorajonos, kurām sākotnēji garantiju deva uz 25.gadiem, tad to palielināja uz 40 gadiem.
Ja sienā grib ieskrūvēt skrūvi gleznai, tad izdrūp paliels caurums. Lai gan pagrabā bloki un cements stāv itin friši.
Jāņem vērā arī apkārtējā vide, trotuāri izdrupuši, asvaltēto ceļu vietā milzīgas bedres, ka pat ar smago auto problemātiski izbraukt. Kas to visu remontēs, un par kādiem līdzekļem?
- Kooperatīvs / namu pārvalde, var būt vietējā pašvaldība?
Nu kaut kas pilnīgi nomāc, ja nākas atraties tādā rajonā.
Jā, piekrītu, ka būvēja 60 - 70. gados diezgan kvalitatīvi, ar šodienas brīumiem nevar salīdzināt.
Tagad jau nodod ekspluatācijā daudzas "jaunas", nedaudz pārprojektētas mājas, kurām pamati ielikti un savi 5 - 9 stāvi uzbūvēti vēl 90.g. sākumā. Piem. Ziepniekalnā, vai pie bij. rūpnīcas "Straume", u.c.
Bija runa par to, ka jādomā, tomēr ko pērc, par cik pērc un arī par cik varētu pārdot, ja gadienā kas atgadās. Jādomā arī kad pirkt un kādā veidā ātrāk atdot aizņemo naudiņu. Pie kam, jo garāks kredīta atdošanas temiņš, jo lielāki ikmēneša maksājumi.
Vai tieši tagad ir īstais laiks pirkt, vai pārdot - uz šādu jautājumu gan neatbildēšu. Tas katram pašam jāizlemj.
Nav jau izslēgts, ka vēl par saviem 30% cenas uzkāpj - burbuļu neprāts jau nav prognozējams.
Atceros ka jau pirms 1.5 gadiem šajā pašā zarā, ja nemaldos, ļaudis sprieda, ka ir brbulis un cena pie 700 - 800 EUR/kv.m. ir fantastiska. |
yoPCix
Pievienots: 18.12.2004 Ziņojumi: 1299 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:37 |
dragonlfy - tev nu gan sāpe bija sakrājusies par mūsdienu būvniecību
Man gan tās virtabas tīri labi patīk - vismaz bērni ir redzeslokā, kamēr taisu ēst. |
Mario Pievienots: 13.10.2004 Ziņojumi: 3487 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:40 |
martin, LU aldziņas ir tādas, kādas nu tās ir - nekas īpašs. Lai gan skatoties kurā fakultātē pasniedz, Ekonomistos, Juristos laikam maksā tā neko, reizēm rodas pat nostalģija, ka aizgāju. |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:43 |
to Hermanis Nav gan. Sākumā bija doma uzrunāt tevi par vienu komentu, bet tad tomēr pārdomāju pārlasot vēlreiz, bet sākums palika. |
ezzis Pievienots: 12.12.2005 Ziņojumi: 670 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:46 |
yoPcix
pilniibaa piekriitu
pieskati beernus,kameer eest taisi un ar vienu aci veel TV var ieluureet
Man patiik taads plaanojums |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:49 |
to Mario. Kādu gadu atpakaļ televīzijā jautāja kautkādam pasniedzējam (žēl ka neredzēju sākumu kur viņš pasniedz) cik viņš tērējot pusdienām. Tas kautrīgi atbildēja, ka neko jau nešikojot tādās parastās vidusmēr ēstuvēs ēdot par 20Ls. |
Lauvinsh
Pievienots: 15.05.2006 Ziņojumi: 2846 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:52 |
dragonfly patiesi lielu sāpi no mums bija slēpis par virtabām Man arī pret tām nekas pret. Vismaz ļoti ērti taisīt visādas paēšanas - svinības, burziņus utt. Nav vismaz pa nezcik koridoriem jāklejo, lai līdz viesistabai aiznestu ēdienu |
yoPCix
Pievienots: 18.12.2004 Ziņojumi: 1299 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 13:59 |
es parasti mājās taisu picas vakarus, kad visi savācas un kolektīvi cep picas tik ilgi, kamēr vairs iekšā nelien. Un tad arī forši, ka viss kopā notiek - parasti arī kādu filmu noskatāmies. Un nav tā, ka namamātei (vai namatēvam) jāiet vientulībā virtuvē rušināties. |
dragonfly Pievienots: 17.08.2004 Ziņojumi: 2022 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:02 |
YoPCix - man grāmatu biblioteka ir 5000+ grāmatas, vai tās labi izskatītos virtabā iepretī gāzes plītij un šmucspainim? Man ir daudz gleznu, vai arī tās man jākar iepretī ledusskapim? Varbūt man jānoliek kompis un jāstrādā pie ēdamgalda? Virtabas jau jaunajos projektos ir lielākās platības telpas, gandrīz deju zāles! Bez tām vēl ir tikai 10 m2 sīki būcenīši, ko lepni sauc par guļamistabām, bet tie ir mazāki par konteineriem, kuros nelegāļus ķiniešus pa pusei nosmakušus ieved US... Nožēlojami.... Protams, cilvēkiem, kuru dzīve sastāv tikai no ēšanas un TV, tas viss der, šis apvienotās virtuves. Bet cilvēkam, kam ir tradicionāla telpu uztvere, tie visi ir mēsli, kas ātri nākuši modē un tikpat ātri no modes pazudīs....
Un vēl, patreiz vari pieskatīt mazus bērnus, kas redzeslokā, bet bērni paaugsies, katram gribēsies norobežoties, tad būs elle...
Vispār jau tradicionālais telpu sadalījums ir gadsimtiem izstrādāts un nekādi dizaineri *racionalizatori* to nespēs mainīt.... Tās pārējošas parādības, muļķīga mode, ne vairāk.... |
Zhozefiine
Pievienots: 19.01.2006 Ziņojumi: 221 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:03 |
Dragonfly virtuve varbūt ir tā kā citiem virtuve un viesistaba kopā |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:05 |
Plānojumos man visvairāk riebjas tas nejēdzīgais plašums. 4 istabu dzīvoklis parasti tagad zem 100 kvadrātiem nav nopērkams. Kādreiz pat 5 istabu dzīvoklis bija iespiests 75 m2. Interesanti, ko lai dara cilvēki ar lielākām ģimenēm. Pirkt 200 m2 5 istabu dzīvokli ar terasēm +50m2 par 300 000 LVL ???
P.s. Manuprāt šis ir ļoti noteicošs iemesls kapēc sērijveida namu 1m2 ir bieži vien dārgāks par 1m2 jaunajos projektos.
Piemērs 5 istabu dzīvokļa iegādei
1. variants (jauna māja) 150 m2 dzīvoklis par 200 000 Eiro 1m2 = 1330 Eiro
2. variants (sērijveida māja) 75 m2 dzīvoklis par 110 000 Eiro 1m2= 1460 Eiro
Kuru izvēlēsie daudzbērnu ģimene ar vidējiem ienākumiem??? Paņems lētāko kopsummā, jo viņu vajadzības apmierīna kā viens tā arī otrs variants. Lētakajam (kopsummā) droši vien arī būs skolas un bērnudārzi turpat aiz stūra, kā arī sabiedriskais transports.
Un visi turpinās brīnīties, kapēc lietoti dzīvokļi maksā dārgāk par jaunajiem (m2). (protams tas ir tikai viens no iemesliem, bet manuprāt ļoti būtisks) |
yoPCix
Pievienots: 18.12.2004 Ziņojumi: 1299 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:06 |
dragonfly - nu mana dzīvokļa izmēri tik un tā nekādu norobežošanos neparedz Kad būvēšu māju, tad man būs liela virtuve UN liela viesistaba... Picas cepot varēs savākties virtuvē, bet grāmatas lasīt - viesistabā. |
Piligrims Pievienots: 13.09.2006 Ziņojumi: 143 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:07 |
Es gan 100% piekrītu DF. Vecos laikos cilvēki nebija stulbāki, kā tagad un kaut ko no dzīves saprata, gan kā mājas jābūvē, gan kā tajās jādzīvo. Ne jau visi vēlas visu laiku čupoties vienā lielā ērberģī. |
ezzis Pievienots: 12.12.2005 Ziņojumi: 670 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:07 |
Man paaris gadus atpakalj bija ideja piebuuveet virtabei garu koridori un galaa uzlikt lietotu boulinga uzparikti,lai taisot eest var kaadu bumbu izmest.Viss aplauzaas ar to ka izveeleetajaa vietaa ir staava kalna nogaaze un paaris 100 tonaas uzbeerums jaataisa( |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:10 |
Gadās jau arī pa kādai sakarīgai mājai ar labu plānojumu un tuvu nu piemēram Tramvajam, bet tām jau ir pavisam cits cenu līmenis. |
yoPCix
Pievienots: 18.12.2004 Ziņojumi: 1299 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:17 |
ezzis - uz pāļiem vajadzēja celt. |
martin
Pievienots: 18.08.2004 Ziņojumi: 4658 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:22 |
to Ezzis. Labi spēlē??? Cik ir vidējais un labākais rezultāts?
p.s. Varbūt visi grib labāk kādu boulingu uzspēlēt nevis satikties krogā? |
ezzis Pievienots: 12.12.2005 Ziņojumi: 670 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 14:39 |
yopcix
tikuntaa bidzhetaa nebuutu iekljaavies,un tie paalji neiedereetos un izbojaatu visu apkaartnes ainavu,un tik saslimis nebiju lai realizeetu to ideju par katru cenu.
Martin
kopsh izraavu plecu vairs nespeeleeju.Kad speeleeju-taa man bija atpuuta nevis sports-ar chomiem un sievaam savaacaamies un dzeeraam shnabi un fonaa tik taa pameetaajaam. |
swordfish Pievienots: 16.08.2004 Ziņojumi: 6390 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 15:00 |
Dragonfly teiktais atgādināja to filmu "Suņa sirds", kad pie Preobraženska atnāca Švonders un mēģināja atņemt istabas. Un tad šis paziņoja, ka nezinu kā citi, bet es operēšu operāciju zālē un ēdīšu ēdamistabā, nevis vannā vai koridorā
P.S. Man ar nesen remonts bija taisāms, strādniekiem nagi niezēja visas durvis nomainīt ar arkām, izgāzt sienu no virtuves uz viesistabu un apvienot tualeti ar vannu. Es pateicu, ka šeit tas neies, cauri, tad nu viņi bija no sirds izbrīnīti - tā tak visi taisa. Nu bet ja pie manis gatavos (klasiskajā izpratnē, nevis mikroviļņu krāsnī atsilda pusfabrikātus), tad visa māja odīs pēc zivs vai tīteņiem, vai vārītas zaptes. Vai turēt zobu sukas tiešā tuvumā podam, tas pats higiēnas jautājums... Un otrkārt ērtības. Ļoti patīkami ir gulēt putās siltā vannā, kad dzīvesdraugam vēders apsāpējies |
GE Pievienots: 22.08.2004 Ziņojumi: 1557 | Re: Nu cik tālu vēl iesim???? 05.12.2006 20:01 |
tikai laiks rādīs kas būs, un to katrs no mums var lemt uz ko liks, par virtuves un dzīvojamās telpas sadalīšanu - personīgi domāju, ka nekāda laika nolikšana pie vientas nebūs, tas ir tikai tehnoloģiju attīstība un cilvēku psiholoģijas maiņa ... tik pat labi es varu pateikt ka gadu tūkstošiem cilvēki nav gribējuši dzīvot pie ūdens, jo 100 iemesli kapēc tas ir slikti, tagad water fronts 10itkāršo īpašuma cenu, pamēģinat man iestāstīt ka atgriezīsimies pagātnē |
|